loading...
گلفروشی آنلاین وی آی پی
گلفروشی آنلاین بازدید : 62 دوشنبه 24 شهریور 1399 نظرات (0)

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا

گیاه زامیفولیا (Zamiifolia) یا نام علمی Zamioculcas zamiifolia از خانواده گل های شیپوری(Araceae) میباشد. گیاه آپارتمانی زاموفیلیا از گیاهان بومی مناطق جنوبی و شرق آفریقا میباشد. این گیاه را در دنیا با نام زی زی (ZZ plant) نیز می‌شناسند اما گلدان زاموفیلیا در ایران به جواهر زنگبار مشهور است. 

گیاه زاموفیلیا گیاهی کند رشد است. این گیاه معمولاً بعد از گذشت سه تا پنج سال بالغ شده و تا ارتفاع حدود یک متر نیز رشد می‌کند. رنگ برگ‌های زاموفیلیا سبز تیره میباشد. این گیاه دارای ساقه های مجزا از هم با برگهای گوشتی براق و چرم مانند است که که ظاهرِ آن را به یک گیاه دوست داشتنی تبدیل کرده است. برّاق بودن و ترتیبِ منظمِ قرارگیریِ برگ‌ها، سبب می‌شود که خیلی از مردم، آن را با گیاه مصنوعی اشتباه بگیرند.

اگر شرایط ایده آل را برای گیاه فراهم کنید گلهای کوچک زرد رنگ روشن که به قهوه ای یا برنزی مایل است را میتوانید ببینید. زیبایی بسیار زیاد این گیاه باعث شده تا زاموفیلیا جزو گیاهان مورد علاقه آرشیتکت‌ها برای استفاده در طراحی دکوراسیون داخلی باشد.

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا جزو گیاهان همیشه سبز، زیبا و لوکس میباشد و در حال حاضر، یکی از محبوب‌ترین گیاهان آپارتمانی، در جهان به شمار می‌رود.

دلیل محبوبیت گیاه زاموفیلیا چیست؟

دلیل محبوبیت گیاه زامیفولیا در میان مردم جهان، ظاهر زیبایش نیست. اصلی‌ترین دلیل علاقه مردم٬ نگهداری آسان و ساده این گیاه است. این گیاه جزو گیاهان مقاوم به شمار میرود. این گیاه زیبا به قدر در برابر تنش های محیطی (کم آبی و کم نوری) مقاوم است که در مورد آن اصطلاحا گفته میشود «خشک کردن این گیاه از نگهداری آن بسیار دشوارتر است». زاموفیلیا میتواند مقادیر زیادی از آب را در برگ‌های گوشتی خود ذخیره ‌کند. همچنین میتواند با نور بسیار کم نیز به حیات خود ادامه دهد. 

گیاه زاموفیلیا نیز مانند کاکتوس ها از سیستم منحصر به فردی به نام CAM برای فتوسنتز استفاده میکند. به این صورت که در اثر شرایط سخت و خشک آب و هوایی، به نوعی فرایند سوخت و ساز مجهز شده‌اند که طی آن دی‌اکسید کربن تنها در طول شب جذب گیاه می‌شود و در طول روز روزنه‌های هوایی گیاه برای جلوگیری از تبخیر اضافی آب بسته می‌شوند.

دوام و ماندگاری این گیاه در کنار ظاهر جذاب و دلربای این گیاه موجب شده تا این گیاه بهترین گزینه برای نگهداری در آپارتمان و یا محل کار باشد. سفارش اینترنتی گیاه زاموفیلیا به افرادی که زمان زیادی برای نگهداری و رسیدگی به گیاهان خانگی ندارند یا افرادی که تجربه کمی در پرورش و نگهداری گیاهان آپارتمانی دارند، توصیه میشود. همچنین زامیفولیا برای کسانی که مسافرت می‌روند و یا از نگهداریِ گیاه خود غافل می‌شوند نیز یک گزینه عالی محسوب می‌شود. 

از دیگر ویژگی‌های مثبت گیاه زاموفیلیا میتوان به تصفیه کنندگی هوا اشاره کرد. در یک تحقیق، در دانشگاه کپنهاگ، مشخص شد که زامیفولیا در تصفیه هوای محیط بسته، تاثیرگذار است. این گیاه، در از بین بردن سموم بَنزن،‌ تولوئن،فرمالدهید و برخی ترکیبات شیمیایی موثر است. این خود، یک دلیل بسیار خوب برای نگهداری زامیفولیا در محیط های خانگی و اداری است.

آیا زاموفیلیا سمی است؟ 

زامیفولیا از گیاهان سمی محسوب می‌شود. این گیاه حاوی اگزالات کلسیم است که میتواند برای انسان و حیوانات مشکل‌ساز باشند. این سموم، تنها در صورت استفاده خوراکی از گیاه، به شما منتقل می‌شوند اما لمس گیاه، مشکلی برایتان به وجود نخواهد آورد. پس اگر در خانه کودک خردسال دارید یا از حیوانات خانگی نگهداری میکنید باید مراقب بلعیده شدن آن باشید.

این در حالی است که زامیفولیا، یک گیاه درمانی نیز محسوب می‌شود. در تانزانیا از این گیاه در درمان زخم، گوش درد و برخی بیماری‌های التهابی استفاده می‌کنند. اما این درمان‌ها به صورت موضعی بوده و مصرف خوراکی را شامل نمی‌شود.

خرید آنلاین گیاه زاموفیلیا 

شاید برایتان جالب باشد که برای یکبار هم که شده تجربه خرید آنلاین گیاه آپارتمانی را امتحان کنید. خرید آنلاین گل و گیاه تجربه ای به خاطر ماندنی و متفاوت از خرید اینترنتی برایتان خواهد بود.

شما با سفارش آنلاین گل یا گیاه آپارتمانی و ارسال آن به درب منزل‌تان یا آدرس دلخواه‌تان می‌تواند در کسری از زمان محصول مورد علاقه‌تان را به دست خودتان یا فرد دیگری که دوست دارید برسانید. گیاه آپارتمانی میتواند یک گزینه بسیار مناسب برای هدیه به عزیزانتان باشد هدیه‌ای زیبا و ماندگار که که تا سال ها یاد آور خاطرات شیرینتان خواهد بود.

در میان گیاهان آپارتمانی، گلدان آپارتمانی زاموفیلیا یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه میباشد. گیاهی که نظر هر کسی را به خود جلب میکند و با ماندگاری بالایی که دارد، هر کسی میتواند از آن مراقبت و نگهداری کند.

نحوه نگهداری و مراقبت از زاموفیلیا 

میزان و روش صحیح آبیاری گیاه زاموفیلیا 

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا در مقابل کم آبی بسیار مقاوم است. اما تنها عاملی که میتونه این گیاه رو از پا دربیاورد آبیاری زیاد خواهد بود. پس در آبیاری این گیاه باید دقت کافی را داشته باشید. این گیاه در ساقه و برگ‌های خود آب ذخیره میکند. همچنین در میان ریشه‌های این گیاه، توده‌هایی کوچک شبیه به سیب زمینی وجود دارد که به آن ها ریزوم می‌گویند. هنگام آبیاری، ریزوم‌ها آب را جذب و در خود ذخیره می‌کنند. به همین دلیل، زامیفولیا می‌تواند شرایط سخت را تحمل کند و نیاز به آبیاری زیاد ندارد. درنتیجه آبیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه و ساقه گیاه خواهد شد.

حدودا هفته ای یک بار در تابستان و ۱۰ تا ۱۵ روز یک بار در زمستان آبیاری کافیست. اما به طور کلی هر زمان که سطح خاک گلدان زاموفیلیا خشک شد میتوانید گیاه را آبیاری کنید. توجه داشته باشید در هر نوبت از آبیاری گیاه را سیراب کنید. به مقداری گیاه را آب بدهید که آب از زیر گدان خارج شود و آب خارج شده را دور بریزید.

زاموفیلیا چه قدر به رطوبت احتیاج دارد؟

با توجه به این که خاستگاه و محیط زندگی این گیاه محیط‌های مرطوب است؛ در نتیجه زاموفیلیا برای رشد بهتر به رطوبت بالایی احتیاج دارد. رطوبت باعث ایجاد محیطی مناسب برای رشد این گیاه خواهد شد اما زاموفیلیا به لطف داشتن برگهای گوشی مقاوم، در برابر کمبود رطوبت نیز بسیار مقاوم است.

در صورت امکان محل نگهداری زاموفیلیا دارای حدود ۵۰ درصد رطوبت باشد. این شرایط به عنوان شرایط ایده‌آل برای نگهداری این گیاه مطرح میشود و در رشد گیاه تاثیر بسزایی دارد اما همانطور که گفته شد رطوبت یک آپشن است نه یک اجبار.

نور مورد نیاز گیاه زاموفیلیا چه‌قدر است؟ 

گلدان زاموفیلیا برای رشد مناسب، به نور کافی احتیاج دارد. زاموفیلیا به محیطی نسبتاً روشن با نور غیرمستقیم نیاز دارد. البته این گیاه در مکان‌های تاریک هم مقاوم بوده و آسیبی نمی‌بیند. در نتیجه این گیاه با هر شرایط نوری سازگار است. لازم به‌ذکر است تابش مستقیم آفتاب برای گیاه مضر است و باعث سوختن برگ‌ها و قهوه‌ای شدن حاشیه برگ‌ها می‌شود.

از طرفی زامیفولیا قابلیت رشد با نور فلوئورسنت را هم دارد. همین ویژگ منحصر به فرد موجب شده تا زاموفیلیا مزو گیاهان مناسب محل کار قرار بگیرد.

دما مورد نیاز گلدان آپارتمانی زاموفیلیا 

این گیاه در مقابل تغییرات دمایی نیز بسیار مقاوم است. اما بهترین دما برای نگهداری و رشد گیاه، بین ۲۲ تا ۳۰ درجه سانتی گراد است. اگر دمای روز بیش از ۳۰ درجه بود، رطوبت را بالا ببرید. دمای ۱۵ درجه سانتیگراد حداقل دمای مناسب برای نگهداری زاموفیلیا است. و زمانی که دما به کمتر از ۱۰ درجه برسد برگهای گیاه بسیار کم رنگ خواهند شد و در دمای صفر درجه گیاه به طول کامل از بین خواهد رفت. در طیف دمایی مناسب این گیاه یعنی ۲۲ تا ۳۰ درجه، هر مقدار که به سمت دمای گرم برویم، رشد و توسعه برگهای این گیاه نیز بهتر و با سرعت بیشتری انجام می گیرد.

خاک گلدان زاموفیلیا چگونه باید باشد؟ 

به طور کلی این گیاه به خاک سبک نیازمند است. زاموفیلیا به خاک سبک با زهکشی بالا احتیاج دارد تا آب اضافی به راحتی از زیر گلدان خارج شود تا فضایی فشرده و باتلاقی برای ریشه گیاه ایجاد نشود. به عنوان مثال خاک کاکتوس یا یا ترکیب خاک برگ + کوکوپیت و پرلایت میتواند گزینه‌ای مناسب برای این گیاه باشد.

کوددهی و تغذیه زاموفیلیا 

گیاه آپارتمانی زاموفیلیا گیاهی مقاوم و سازگار است و برای سالم ماندن و رشد به کوددهی نیاز شدیدی ندارد. برای داشتن پاجوش های بیشتر و رشد بیشتر می‌توانید هر سال در فصول رشد (بهار و تابستان) اقدام به کوددهی کنید.

این گیاه به کودهایی با فسفر بالا و پتاسیم بالا بسیار علاقه دارد. یعنی بهتر است برای آن از کودهای گلدهی استفاده بشود. فسفر وظیفه ریشه‌دهی در گیاه را دارد. این گیاه هم چون به جای ریشه، ریزوم دارد به فسفره علاقه زیادی دارد. فسفر باعث میشه تعداد برگهای زاموفیلیا بیشتر شوند. توجه کنید بهترین زمان برای کوددهی، هنگام آبیاری گیاه است؛ چون این کار، از سوختن گیاه بر اثر کود، جلوگیری می‌کند.

چه زمانی برای تعویض گلدان زاموفیلیا اقدام کنیم؟ 

برای تمامی گیاهان، گلدان کوچک و مناسب اندازه ریشه، بهترین گزینه است؛ زیرا انرژی گیاه به جای پراکنده کردن ریشه در گلدان بزرگ، صرف پاجوش زدن و رشد برگ جدید می‌شود. بنابراین زمانی اقدام به تعویض گلدان کنید که ریشه ها از گلدان بیرون زده باشد و بدانید که اگر زود تر اینکار را انجام دهید رشد گیاه تا مدت ها متوقف می‌شود.

نحوه تکثیر گیاه زاموفیلیا

زامیفولیا در کل تکثیر سختی دارد و باید در این مسیر صبور باشید. از طریق قلمه برگ و تقسیم ریزوم‌ها یا ساقه های زیر زمینی میتوانید این گیاه را تکثیر دهید.

تکثیر از طریق برگ

 در این روش باید چند عدد از برگ‌های شاداب، اما کهنه‌تر را انتخاب کنید و آن‌ها را جدا کنید. بهترین بستر کشت برای ریشه دار شدن برگ‌ها، مخلوط خاک ماسه و خاک برگ یا پیت ماس می‌باشد. سپس قسمت پایینی برگ را در داخل خاک قرار می‌دهیم.

خاک را تا زمان ریشه دار شدن برگ‌ها مرطوب نگه دارید. مدت زمان ریشه دار شدن حدودا ۳۰ روز می‌باشد. شما می‌توانید برای تسریع در روند ریشه زنی برگ، از نایلون پلاستیکی شفاف جهت پوشاندن ظرف یا گلدان استفاده کنید. روی نایلون حتما سوراخ‌هایی برای تبادل هوا ایجاد کنید.

در برخی موارد ریشه دار شدن برگ گیاه زاموفیلیا بیشتر از یک ماه طول خواهد کشید. بعد از ریشه دار شدن برگ‌ها، شما می‌توانید آن‌ها را به گلدان جدید با ترکیبی از خاک برگ، پیت ماس و پرلیت انتقال دهید. در هفته نخست به آبیاری آن توجه کنید تا گیاه شما جوانه بزند و رشد کند.

تکثیر از طریق ریزوم

 گیاه آپارتمانی زاموفیلیا دارای ریزوم‌هایی به شکل غده است. شما می‌توانید ریزوم‌ها را با احتیاط جدا کنید و در بستر مناسب کشت بکارید. این روش معمولا ساده‌تر است. اما در روش قبل شما می‌توانید تعداد زاموفیلیای بیشتری تکثیر کنید.

مشکلات و بیماری‌های زاموفیلیا

شته: در مواردی بسیار نادر، ممکن است شاهد شته روی زامیفولیا باشید. اگر گیاه شما در فصول گرم در فضای باز باشد، ممکن است این مشکل برایش پیش بیاید.

برای شناسایی شته، باید به لکه‌های زرد‌رنگ روی برگ‌ها توجه کنید. شته‌ها بسیار ریز هستند. البته باید بدانید که دیدنِ تنها یک لکه زرد رنگ، دلیل بر بودن آن ها روی گیاه نیست.

برای اطمینان از وجود شته، به مایع چسبناکی که روی برگ‌ها باقی می‌گذارند،توجه کنید.

اگر گیاه شما با شته آلوده شده است، چندکار را باید انجام دهید. ابتدا محلولی از صابون مایع و آب درست کنید و روی برگ‌ها اسپری کنید. کمی صبر کنید و سپس برگ‌‌ها را با آب تمیز کنید. برای جلوگیری از شیوع بیماری، برگ بیمار را قطع کنید.

زرد شدن و ریزش برگ: اگر برگ‌های پایین زرد می‌شوند و می‌ریزند، کاملا طبیعی است. اگر ریزش برگ غیر طبیعی و زیاد است، علت در میزان زیاد آبیاری شما است.

نوک برگ‌ها قهوه‌ای شده: خشکی بیش از حد محیط نگهداری میتواند باعث قهوه‌ای شدن نوک برگ‌ها شود. رطوبت محیط را با روش‌های ذکر شده محیا کنید.

منبع: blog.ir

گلفروشی آنلاین بازدید : 145 یکشنبه 23 شهریور 1399 نظرات (0)

گیاه خانگی دراسنا کامپکت

گیاه دراسنا کامپکت گیاهی با نام علمی Dracaena Compacta و از خانواده مارچوبه‌ها (Asparagaceae) می باشد که بومی مناطق جنوب شرقی آفریقا است. دراسنا یک گروه گیاهی با حدود ۴۰ گونه مختلف مانند دراسنا پرچمی، دراسنا درمنسیس و… می‌باشد که کامپکت یکی از گونه های این خانواده است. نامگذاری دراسنا کامپکت براساس نحوه قرار گیری برگهای آن در کنار هم است. به دلیل فشردگی برگ ها، نام کامپکت یا فشرده را بر روی این گونه زیبا قرار داده‌اند. گیاه کامپکت دارای شکل ظاهری بسیار زیبا با برگهایی به رنگ سبز پررنگ و متراکم میباشد که جلوه ای خاص به این گیاه می‌بخشد و یکی از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی محسوب می شود.

این گیاه لوکس به دلیل قیمت بالا و ابعاد نسبتا کوچک (ارتفاع حدود ۳۰ سانتیمتر) مناسب فضای باز نیست اما می تواند از آن در طراحی داخلی و زیباسازی فضاهای بسته استفاده کرد. 

علت محبوبیت گیاه آپارتمانی دراسنا کامپکت چیست؟

دراسنا کامپکت یکی از گیاهان مقاوم است که به راحتی خود را با هر آب و هوایی سازگار می کند. این گیاه در برابر کم آبی بسیار مقاوم است. همچنین در محیط هایی با نور بسیار کم هم میتواند به زندگی خود ادامه دهد. از همین رو سفارش آنلاین گیاه دراسنا کامپکت به افرادی که برای مراقبت و نگهداری گیاهان آپارتمانی زمان کافی ندارند یا در پرورش آنها کم تجربه هستند، توصیه میشود.

گلدان دراسنا کامپکت جزو گیاهان همیشه سبز میباشد؛ از همین جهت این گیاه جزو گیاهان مناسب محل کار نیز میباشد.

به تمام ویژگی های مثبت دراسنا کامپکت ویژگی تصفیه هوا را نیز اضافه کنید. این ویژگی موجب میشود تا گلدان کامپکت جزو گیاهانی باشد که در اتاق خواب نیز نگهداری میشود.

شرایط نگهداری دراسنا کامپکت

نور مورد نیاز دراسنا کامپکت

 کامپکت گیاهی سایه دوست میباشد و به نور زیاد و شدید علاقه‌ای ندارد. نور مستقیم و بیش از حد، باعث سوختن برگهای این گیاه می شود. این گیاه جزو گیاهان مقاوم در برابر کم نوری میباشد.

کامپکت در چه دمایی بیشترین رشد را خواهد داشت؟

بهترین دمای رشد برای گیاه آپارتمانی دراسنا کامپکت همان دمای داخل اتاق است. در زمستان بهترین درجه حرارت برای نگهداری این گیاه، ۱۶ درجه سانتیگراد میباشد. گل کامپکت به سرما بسیار حساس می باشد. بنابراین در فصل زمستان از سرمای زیاد در برابر گیاه خود محافظت کنید. گیاه دراسنا کامپکت تا دمای ۱۳ درجه نسبت به سرما مقاوم است. 

در تابستان مناسب ترین دما حداکثر تا ۲۴ درجه سانتیگراد است. مراقب باشید تا گیاه در برابر گرما و خشکی شدید قرار نگیرد. 

آبیاری گلدان دراسنا کامپکت

برای آبیاری دراسنا کامپکت بهتر است از آب تصفیه شده یا آب جوشیده سرد شده استفاده کنید. البته می توانید آب شیر را نیز به مدت ۴۸ ساعت در معرض هوای آزاد قرار دهید تا تمامی املاح موجود در آب مانند کلر از آن خارج شود و به مصرف گیاه برسانید؛ زیرا عناصر موجود در آب همچون فلوراید، کربنات و بی کربنات باعث شوری خاک میشوند و برای این گیاه بسایر مضر هستند.

برای اقدام به آبیاری دراسنا منتظر خشک شدن خاک باشید. خاک سطح گیاه که کمی خشک شد میتوانید به آن آب اضافه کنید. آبیاری کامپکت رابطه مستقیم با دمای محیط نگهداری این گیاه دارد. هرچه دمای محیط بیشتر باشد تعداد دفعات آبیاری گیاه نیز بیشتر میشود.

پیش‌تر در بالا گفتیم که این گیاه مقاوم هست و در هر شرایطی میتواند زنده بماند اما آبیاری زیاد باعث مرگ گیاه خواهد شد. پس حتما اجازه دهید که مابین دو آبیاری خاک گلدان تا عمق ۳ الی ۴ سانتی متری خشک بشود. البته این عمق بستگی به اندازه گلدان شما نیز دارد.

کامپکت چه قدر به رطوبت احتیاج دارد؟

دراسنا کامپکت و اکثر گونه های خانواده دراسنا به رطوبت ۴۰ درصدی نیاز دارند یعنی همان رطوبت اتاق برا آنها کافی میباشد. اما این به این معنی نیست که برای تامین رطوبت گیاه هیچ اقدامی لازم نیست که انجام دهیم.

در صورت گرم شدن زیاد هوا در تابستان، باید رطوبت محیط را بالا ببرید، چون گرمای خشک برای گیاهان بسیار مضر می باشد. برای آشنایی با روش های تامین رطوبت گیاهان میتوانید مقاله چگونه رطوبت مورد نیاز گیاهان آپارتمانی را تامین کنیم؟ را مطالعه کنید. یکی از نشانه های کمبود رطوبت در گیاه میتواند سوختگی نوک برگ‌ها باشد.

خاک مناسب برای دراسنا کامپکت

 کامپکت به خاک سبک با زهکش بالا احتیاج دارد. دقت کنید به هیچ وجه درصد خاک باغچه در آن بالا نباشه چون باعث سنگین شدن خاک گلدان میشود و آب را از خود عبور نمیدهد. انباشته شدن آب در ته گلدان باعث پوسیدگی ریشه ها و زرد شدن برگهای این گیاه خواهد شد، حتما در ترکیب خاک دراسنا از شن و ماسه هم استفاده کنید.

انتخاب و تعویض گلدان دراسنا کامپکت

ریشه های این گیاه به صورت مدور رشد می کند، بنابراین بهتر است از ابتدا برای آن گلدانی با سایز مناسب انتخاب کنید و هر دو سال یک بار نسبت به تعویض گلدان آن اقدام نمایید. 

تغذیه و کوددهی گل دراسنا کامپکت چگونه است؟

پیش‌تر گفته شد که خاک مناسب برای گیاه دراسنا کامپکت، خاک سبک میباشد. خاک های سبک مواد غذایی کمتری نسبت به خاک های سنگین دارند و چون در بسترش از خاک سبک استفاده کردیم باید حواستان به تغزیه و کوددهی گیاه باشد.

برای تغإیه این گیاه از کودهای کریستالون باستفاده نکنید. این کود باعث سوختگی گیاه خواهد شد. ضمن اینکه برای گیاه رشدی را رقم نخواهد زد. کودهای مایع بهترین گزینه برای دراسنا هستند. از کود مخصوص گیاهان زینتی با فرمول۱۰-۱۰-۱۰ ماهی یک بار استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن برگ‌­های گیاه آپارتمانی دراسنا کامپکت

برای تمیز کردن برگ­ها می‌­توانید با پارچه یا اسفنج نرم و مرطوب به آرامی روی برگ‌­ها را پاکسازی کنید. در صورت نیاز از مواد براق کننده برگ هر ماه یکبار استفاده نمایید. 

مشکلات و بیماری های گیاه دراسنا کامپکت

شپشک آردآلو: یکی از آفت های معمول در میان دراسنا‌ها شپشک آردآلو است که میتواند به این گیاه حمله کند. برای جلوگیری از حمله این موجود میتوانید از اسید هیومیک استفاده کنید. همچنین میتوانید قرص آسپرین را بر روی بوته ها اسپری کنید تا موجب تزریق اسید سالسیلیک به گیاه شوید. این کار خودش یک نوع مبارزه گیاه در برابر بیماری ها میباشد. ولی اگر گیاه شما دچار شپشک شد، ابتدا با الکل و پنبه شپشک ها را از روی گیاه پاک کنید و سپس با استفاده از سم های کونفیدور یا کلروپیرفوس گیاه را سم‌پاشی کنید. 

 زردی برگ: زردی برگها بیشتر از آبیاری زیاد و یا تجمع آب در زید گلدان می باشد که باید زهکشی را بررسی کنید و آبیاری را کم کنید.

وجود کرمهای سفید مرده: برای از بین بردن کرم ۲ سی سی سم دیازینون در یک لیتر آب حل شود به صورت آبیاری به خاک داده شود ,۷ روز بعد مجددا سم پاشی تکرار کنید.

سیاه شدن نوک برگ: زمانی که مشاهده کردید نوک برگها درحال سیاه شدن میباشند، باید سریعا آن بخش از برگ را که سیاه شده با قیچی ببرید. فقط یک میلی متر از سیاهی باقی بماند تا باعث پیشرفت آن نشود. سپس اسید هیومیک را همراه آب لیمو داخل آب آبیاری گیاه بریزید تا املاح را بشوید و سیاهی نوک برگ بیشتر نشود. برگهای زرد و خشک را از ته بکنید تا گیاه همیشه ظاهر زیبایی داشته باشد.

گل دادن گیاه: حتما اگر گیاه شما شروع به گلدهی کرد گلهای آن را بچینید؛ زیرا اجازه رشد به گیاه نمیدهد و گیاه شما را ضعیف میکند.

رشد علفی: اگر دیدید که ساقه رشد علفی داره و فاصله ی برگ ها از هم زیاد شده است یعنی نور کم است و شما باید گیاه را به محلی با نور بیشتر منتقل کنید و یا از نور مصنوعی برای رشد استفاده کنید. 

منبع: وبسایت persianblog.ir

گلفروشی آنلاین بازدید : 33 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

گیاه آپارتمانی شفلرا

گیاه شفلرا با نام علمی Schefflera Arboricola جزو خانواده آرالیاسه (Araliaceae) میباشد. شفلرا بومی استرالیا و جزایر اقیانوس آرام است. ظاهرا نام این گیاه به افتخار گیاه‌شناس آلمانیی به نام جکوب شفلر که در قرن هجدهم میلادی می‌زیست انتخاب شده است. گیاه آپارتمانی شفلرا به نام های گیاه چتری و پنجه کلاغی نیز معروف است.

خرید اینترنتی گلدان آپارتمانی شفلرا به افرادی که در مراقبت و نگهداری از گل و گیاهان منزلشان کم تجربه هستند و افرادی که فرصت زیادی برای رسیدگی به گل هایشان را ندارند توصیه میشود.

گیاه شفلرا

برگ های گیاه آپارتمانی شفلرا پنجه‌ای شکل به رنگ سبز و زرد (ابلق) میباشند. برگچه های این گیاه براق، چرمی و تخم‌مرغی شکل هستند که ابتدا دارای ۳ برگچه بوده و پس از رشد کامل تعداد برگچه‌ها به ۶ تا ۹ عدد در هر برگ خواهد رسید. هر یک از برگ های گلدان آپارتمانی شفلرا بین ۸ تا ۱۵ سانتی‌متر طول خواهند داشت. این برگ‌ها از طریق دمبرگ بلندی به تنه‌ی گیاه شفلرا متصل می‌شوند.

این گیاه بر خلاف اکثر گیاهان آپارتمانی و زینتی، دارای یک شاخه اصلی بوده و به‌ندرت ساقه‌ی فرعی می‌دهد. ارتفاع این گیاه در سرزمین اصلی و در هوای آزاد به ۳ تا ۶ متر می رسد اما در آپارتمان ارتفاع آن تا یک متر و نیم هم خواهد رسید.

شفلرا از جمله گیاهان آپارتمانی‌ مقاوم به حساب می‌آید که می‌تواند تنها با رفع حداقل نیازهایش تا زمان خوبی آن را در خانه نگهداری کرد. شفلرا به رسیدگی اندکی نیاز دارد؛ از همین رو گیاه خانگی شفلرا گزینه مناسبی برای افرادی که در مراقبت و نگهداری گیاهان آپارتمانی تجربه زیادی ندارند یا فرصت کمی برای رسیدگی به گیاهان خود دارند، میباشد.

گیاه آپارتمانی شفلرا در شرایط مختلف از جمله در سایه و در تهویه‌ی معمولی خانه و یا ادارات دوام آورده و به‌ رشد خود ادامه می‌دهد. گلدان شفلرا برای تزیین فضاهای داخلی، طراحی رستوران و محیط کار و البته زیباسازی فضای سبز و طراحی باغچه کاربرد دارد.

این گیاه علاوه بر زیبایی، به تنهایی قادر به تلطیف فضای خانه است و کمک موثری در رابطه با پاکیزه نگه داشتن هوای آپارتمان می‌کند. به طوری که می‌توان آن را یک دستگاه تهویه هوای چند منظوره برای خانه در نظر گرفت ! این گیاه علاوه بر تولید اکسیژن، آلاینده هایی مانند بنزن و فرمالدئید را نیز به خوبی جذب می‌کند.

آیا گیاه شفلرا سمی است؟

گل شفلرا حاوی کلسیم اکسالات بوده که خوردن آن، باعث ایجاد سوزش و التهاب در نواحی  لب‌ها، دهان و زبان و در برخی موارد نیز موجب استفراغ و اسهال و سختی بلع خواهد شد. در صورتی که در خانه کودک خردسال دارید یا از حیوانات خانگی نگهداری میکنید مراقب باشد تا شفلرا توسط آنها خورده یا بلعیده نشود.

نحوه مراقبت و نگهداری گیاه خانگی شفلرا

نور مناسب برای گلدان آپارتمانی شفلرا

نور مناسب برای این گیاه نور غیر مستقیم میباشد. پنجره جنوبی یا پنجره شرقی روشن برای این گیاه مناسب است. هر هفته گیاه را بچرخانید تا تمام قسمت های گیاه نور لازم را دریافت کنند. شفلرا نسبت به سایه نیز تا حدودی مقاوم است اما توجه داشته باشید در صورت کمبود نور برگ های این گیاه شروع به ریزش خواهند کرد.

سعی کنید گیاه را هر چند وقت یک بار جلوی آفتاب قرار دهید تا کمبود نور گیاه برطرف شود. در صورت امکان این کار را صبح انجام بدهید؛ زیرا نور صبحگاهی چندان شدید و تند نیست. از این رو گیاه را برای چند ساعت در معرض این نور قرار دهید. اما توجه داشته باشید که نور بیش از حد هم برای این گیاه مضر است و سبب سوختگی برگ های آن می‌شود.

چگونگی تکثیر شفلرا

بهترین فصل برای تکثیر شفلرا فصل بهار است. گیاه شفلرا را بیشتر از طریق کشت بذر تکثیر می‌کنند اما برخی با ریشه‌دار کردن قلمه‌ها هم اقدام به ازدیاد این گیاه می‌نمایند.

آبیاری گلدان شفلرا چگونه است؟

گیاه شفلرا در برابر کم آبی مقاوم است. بهرین زمان برای آبیاری گیاه شفلرا زمانیست که سطح خاک این گیاه خشک شده باشد. به طور معمول در فصل های گرم سال هفته ای ۲ الی ۳ مرتبه و در فصل های سرد سال هفته ای ۱ مرتبه آبیاری کفایت میکند.  آبیاری زیاد موجب و خفگی ریشه میشود و باعث پوسیدگی ریشه و زرد شدن برگ های گیاه میشود.

رطوبت مورد نیاز شفلرا

شفلرا گیاهی گرمسیری است، در نتیجه به رطوبت و دمای بالای هوا علاقه دارد. به طور کلی هر گیاهی از شرایط خواستگاه اولیه خود بیشتر لذت می‌برد؛ بنابراین هر چه محیط به آب و هوای مناطق گرمسیری نزدیکتر باشد، شفلرا راضی‌تر خواهد بود. این گیاه در رطوبت ۴۰ الی ۵۰ درصد در بهترین حالت خود رشد می‌کند.

برای تامین رطوبتِ برگ های این گیاه، بهتر است که ۲ بار در هفته، برگ‌ها و محیط اطراف آن‌ها را با اسپری غبار پاشی کنید. چنانچه هوا خشک باشد افزودن آب به زیر گلدانی سنگریزه دار رطوبت پایدار ایجاد می کند.

خاک مناسب برای گیاه شفلرا

خاک نیمه سبک برای گل شفلرا مناسب است. همانطور که گفته شد این گیاه به پر آبی حساس است و خاک سنگین باعث پوسیدگی ریشه های آن میشود. بهترین ترکیب خاک برای این گیاه ترکیبی از پیت ماس، خاک برگ، کوکوپیت و کمی ماسه خواهد بود.

چه زمانی باید گلدان شفلرا را عوض کنیم؟

اصولا هرگاه متوجه شدید رشد گیاه متوقف شده یا مشاهده کردید که ریشه گیاه از زیر گلدان خارج شده، اقدام به تعویض گلدان گیاه کنید. به طور معمول گیاه جوان شفلرا در حال رشد هر سال یک بار احتیاج به تعویض گلدان دارد، با افزایش سن گیاه هر دو سال یکبار گلدان گیاه را عوض کنید. در صورت عدم امکان تعویض گلدان میتوانید خاکهای سطحی را با خاک نو و کمپوست تازه عوض کنید. توجه کنید زمانی که گیاه رشد کرد ارتفاع گیاه بیش از حد معمول شد لازم است به وسیله قیم گیاه را نگهدارید.

گلفروشی آنلاین بازدید : 382 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

گیاه آپارتمانی سانسوریا ابلق شمشیری

گیاه آپارتمانی سانسوریا ابلق شمشیری

گیاه سانسوریا که با نام‌های گیاه شمشیری یا زبان مادرشوهر نیز شناخته می‌شود، پرطاقت‌ترین گیاه درون خانه‌ای است.

گیاهان فراوانی در دنیای گیاهان وجود دارد که هر کدام انرژی و زیبایی‌های مخصوص خود را دارند. برخی از این گیاهان مناسب آپارتمان و منزل‌اند و برخی نیاز دارند تا در هوای آزاد و باغچه رشد پیدا کنند. اما یکی از مناسب‌ترین گیاهان آپارتمانی، گیاهی به نام سانسوریا است.

این گیاه همیشه سبز به سایه و خشکی مقاوم است، از این رو نگهداری از آن برای ادارت، کارخانه‌ها و بانک‌ها نیز مناسب است، برگ‌های بلند و کشیده آن نگاه را به سمت بالا هدایت کرده و قرار دادن گلدان سانسوریا در کنار ستون‌ها، زیبایی خاصی را به محیط کار می‌دهد.

 

سانسوریا مناسب‌ترین گیاه آپارتمانی

دلایل زیر نشان می‌دهد که چرا گل سانسوریا، گیاهی مناسب برای نگهداری در آپارتمان و محیط کار است:

از خواص گیاه سانسوریا، تصفیه و پاکسازی هوای محیط است. بر اساس تحقیقات انجام شده این گیاه می‌تواند سموم و گاز‌های آلوده موجود در هوا مانند «تولوئن» یا «فرمالدئید» را تصفیه کند. از این رو کارشناسان توصیه می‌کنند که از این گیاه در اتاق خواب استفاده شود تا با تصفیه هوا خوابیدن بسیار راحت‌تر شود.

سانسوریا همانند سایر اعضای خانواده کاکتوس‌ها از مقاومت بالایی در هوای گرم و خشک برخوردار است، از این رو نگهداری آن با شرایط اقلیمی منطقه ما مناسب است، همچنین می‌تواند در درون ساقه و برگ‌های خود حجم زیادی از آب را برای مدت زمانی طولانی نگاه دارد؛ بنابراین میزان آب موردنیاز آن نیز بسیار کم است.

گل سانسوریا دارای رشد بسیار آرامی است و برای سال‌های طولانی سبز و شاداب باقی می‌ماند، از این رو نگهداری آن بسیار باصرفه و کم هزینه خواهد بود.

خرید اینترنتی سانسوریا ابلق شمشیری به افرادی که زمان زیادی برای رسیدگی به گیاهان منزل یا محل کارشان را ندارند توصیه میشود.

آموزش نگهداری سانسوریا رنگی

این روز‌ها در بازار ایران شاهد کاکتوس سانسوریایی هستیم که نوک آن‌ها رنگی هستند، معمولاً به رنگ‌های قرمز، آبی، زرد، نارنجی، مشکی، سفید، سبز و سایر رنگ‌ها در نگاه اول به نظر می‌رسد که این رنگ طبیعی گیاه است، اما این تنها رنگ مصنوعی مخصوصی است که برای زیبایی و فروش بیشتر با دستگاه مخصوص زده شده است. خاصیت این رنگ به گونه‌ای است که با بزرگ شدن گیاه، رشد می‌کند و به اصطلاح کش می‌آید. قیمت سانسوریا رنگی در بازار متفاوت است و به اندازه آن بستگی دارد. اکثر سانسوریاهای رنگی‌ها وارداتی هستند و از کشور‌هایی مانند هلند از طریق مرز ترکیه و عراق به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند. این نوع سانسوریا در واقع همان سانسوریا نیزه‌ای یا سانسوریا لوله‌ای (نیزه آفریقایی) است که رنگ شده است. نام علمی سانسوریا رنگی Sansevieria Cylindrica است.

به این  نکته توجه کنید که تکثیر سانسوریا رنگی از طریق برگ، بذر و پاجوش بوده و به نور زیاد البته فیلتر شده نیاز دارد و در اثر کمبود نور، ساقه‌های آن باریک و کم رنگ می‌شود.

نیاز‌های محیطی گیاه سانسوریا

شرایط محیطی و نیاز‌های اکولوژیکی مناسب برای رشد سانسوریا شامل موارد زیر می‌شود:

نور

گیاه سانسوریا گرچه به نور کم مقاوم است، اما در نور کامل و غیرمستقیم بهترین شرایط نوری برای گیاه مهیا می‌شود. لازم به ذکر است در نور کم، برگ‌های گیاه رنگ پریده می‌شوند و در نمونه‌های سانسوریای ابلق، طرح روی برگ‌ها کم رنگ خواهد شد.

دما

این گیاه طیف گسترده‌ای از دما را تحمل می‌کند و حتی قادر به تحمل دمای زیر ۱۰ درجه سانتیگراد نیز میباشد. با این وجود بهترین رشد را در دمای ۳۰-۲۰ درجه سانتیگراد خواهد داشت. شب‌های بسیار سرد منجر به سیاه شدن و آبکی شدن برگ‌های گیاه می‌شود و این مسئله ۴-۱ هفته بعد از سرما دیدن گیاه ظهور می‌کند.

همچنین تماس با شیشه داغ و گرم نیز موجب سوختن حاشیه برگ‌ها خواهد شد؛ بنابراین توصیه می‌شود در زمستان نیز دمای مطلوب محیط رشد گیاه را فراهم کنید.

آبیاری

نیاز گیاه سانسوریا به آب کم است، به گونه‌ای که در تابستان هفته‌ای ۲-۱ مرتبه و در زمستان هر ۲-۳ هفته یک مرتبه به آبیاری نیاز دارد و این میزان کافی است و به مه‌پاشی نیز احتیاجی ندارد، مگر بخواهید که هر چند وقت یکبار برگ‌ها را شستشو دهید. در صورتی که گیاه بیش از اندازه آبیاری شود، بر روی برگ‌ها زخم‌های قهوه‌ای رنگی بوجود می‌آید و امکان پوسیدن برگ‌ها از قسمت پایین و در نزدیکی سطح خاک وجود دارد، البته تحمل خشکی زیاد نیز باعث چروکیدگی برگ‌ها می‌شود.

کوددهی

در صورت کم رنگ و کوچک ماندن برگ‌های سانسوریا، می‌توان در طی فصل رشد و به شکل ماهیانه از کود‌های مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کرد. ذکر این نکته ضروری است که در کوددهی گیاه اگر زیاده‌روی شود، برگ‌های جدید نرم خواهند شد و به دلیل عدم استحکام خمیده می‌شوند. بهترین میزان مصرف کود، هر دو هفته یکبار مطابق دستور کود‌های زینتی موجود در بازار است.

خاک

خاک کمپوست بهترین خاک برای این گیاه است. به طور کلی خاک با بافت متوسط که زهکش مناسبی نیز دارد، محیط خوبی برای رشد این گیاه فراهم می‌کند. مثلا می‌توان از مخلوط خاک معمولی + خاک برگ و یا مخلوط این دو به همراه مقداری شن استفاده کرد.

بیماری ها

سانسوریا رنگی بسیار مساعد پوسیدگی ریشه است که در آبیاری آن باید بسیار دقت کنید. کف گلدان باید دارای سوراخ‌هایی برای خروج آب باشد. همچنین بیماری‌های قارچی این گیاه را مورد حمله قرار می‌دهند که می‌توان از قارچ کش‌های مانکوزب و کاربندازیم استفاده کرد. از نشانه‌های بیماری‌های قارچی زرد شدن ساقه‌ها و برگ‌ها، پوسیدگی ریشه و تغییر رنگ در ساقه و بدنه گیاه است.

تعویض گلدان

تعویض گلدان را می‌توان هر ۳-۲ سال انجام داد. به طور کلی گل سانسوریا، گلدان کوچکتر را بر بزرگ ترجیح می‌دهد، هنگام تعویض گلدان، خاک اطراف ریشه و به طور کلی خاک گلدان را با فشار دست متراکم کنید.

تمیز کردن برگ‌ها

هر دو تا سه هفته یکبار برگ‌های غبارآلود را با پارچه و اسفنج مرطوب تمیز کنید.

منبع: سایت virgool.io

گلفروشی آنلاین بازدید : 213 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

گل کراسولا گیاهی است پر از انرژی که اگر نگهداری آن را درست انجام بدهید همیشه سبز می ماند و انرژی زیادی از آن می گیرید.
گل کراسولا به دلیل داشتن برگ هایی به رنگ سبز یشمی به نام یشم نیز نامیده می شود.

گیاهی است پر از انرژی که اگر نگهداری آن را درست انجام بدهید همیشه سبز می ماند و انرژی زیادی از آن می گیرید.

کراسولا یکی از گیاهان محبوب با نگهداری آسان و جز ساکولنت هاست اما اغلب با کاکتوس ها اشتباه گرفته می شود. انواع مختلفی دارد مثل کراسولا درختی، نقره ای، سم اسبی، خرفه ای و ...

خرید اینترنتی کراسولا به آن دسته از افرادی که در نگهداری و مراقبت از گل و گیاه آپارتمانی تجربه اندکی دارند توصیه میشود.

نور مناسب گل کراسولا

گل کراسولا به نور زیادی احتیاج دارد و در صورت امکان چهار ساعت نور مستقیم در روز براش مفید است، باید پشت پنجره ی جنوبی قرار بگیرد اما پنجره ی شمالی هم برای آن قابل تحمل است. اگر نور کافی نباشد فاصله برگ ها از هم زیاد می شود و گیاه ظاهر بدی پیدا می کند.

آبیاری کراسولا:
به آبیاری کمی در تابستان و آبیاری کمتری در زمستان احتیاج دارد و قبل از آبیاری وضعیت خاک را چک کنید و در صورتی که سطح خاک خشک بود به آن آب بدهید.

در غیر این صورت، آبیاری زیاد باعث ریزش برگ ها و پوسیدگی ساقه و ریشه خواهد شد و برگ حالتی چروکیده پیدا می کند.خشکی کشیدن زیاد هم باعث ریزش برگ ها می شود.

گلدهی گل کراسولا

گل کراسولا هنگام گلدهی به لطف گل های سفید رنگ خود بسیار زیبا می باشد و البته مستعد می شود‼️

گل کراسولا از نظر گیاه شناسی در روزهای کوتاه و دمای خنک گل می دهد بنابراین نزدیک کریسمس گلریزان آن است. (یعنی فصل پاییز). گل هایی که در منزل دایم زیر نور لامپ و هوای گرم داخل منزل هستند گل نخواهند داد.
این گل را می توانید با افزایش طول تاریکی و کاهش دما تا ۱۰ درجه در منزل مثلا با پوشش مشکی روی آن ها از ساعت ۷ شب تا ۹ صبح وادار به گلدهی کنید.

خاک مناسب گل کراسولا

گل کراسولا به خاک سبک احتیاج دارد که از ماندن آب در اطراف ریشه جلوگیری کند مثل ترکیبی از خاک برگ+کوکوپیت+پرلیت یا ترکیب پیت ماس+شن یا پرلیت و یا هر ترکیب سبک دیگری.

نکاتی برای نگهداری گل کراسولا

برای کوددهی در بهار و تابستان از کود 10-10-10 ماهی یک بار استفاده کنید و در پاییز و زمستان کوددهی را متوقف کنید.
برای تعویض گلدان بهتر است در فصل بهار انجام شود.

روش و زمان تکثیر گل کراسولا

در همه فصول می شود قلمه زد
1- از شاخه های چوبی قلمه های 5 سانتی گرفته
2- در سایه چند ساعت می گذاریم بماند
3- در هورمون ریشه زا زده
4- در خاک کوکوپیت و ماسه زده
5- در نور ملایم بعد 3 هفته ریشه می دهد

علت ریزش برگ های کراسولا

آبیاری نامنظم (کم یا زیاد) باعث تنش به گیاه می شود پس منظم بعد از خشک شدن خاک به آن آب بدهید و آب زیرگلدانی را خالی کنید.
تغییردما، جابجایی، تعویض گلدان نیز از عوامل ریزش برگ های آن است.
گیاهی است پر از انرژی که آب کم می خواهد و در اثر آبیاری زیاد ریزش برگ پیدا می کند.
نور می خواهد ولی نه آفتاب تند چون در نور زیاد چروکیده می شود.
از ساقه یا برگ به راحتی تکثیر می شود و دمای آن در زمستان کمتراز ده درجه نشود.

منبع: وبسایت facenama.com

گلفروشی آنلاین بازدید : 48 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

مشخصات گل شب بو

شب‌بو، چلیپا گیاهی است از تیره شب‌بویان که زینتی است و به سبب دارا بودن گل‌های معطر و زیبا غالباً در باغچه‌ها کشت می‌شود. به آن شب بوی، شقاری، شمشم، خمخم، خیرو و خیری نیز گفته می‌شود.  شب انبوی، شب بوی یا منثور گلی است که در شب بو می‌دهد و معمولاً در روز بو ندارد. این گیاه برگ هایش سبز روشن و گلش معطر و زرد و است و رنگ های دیگری هم دارد. گل شب بو یک گونه از گیاهان گلدار در انواع رنگ ها می باشد که بسیاری از آنها به شدت معطر می باشند.

جنس این گل دارای ۵۵ گونه می باشد. نام این گیاه به افتخار پزشک شخصی امپراطور ماکسیمیلیان اتریشی انتخاب شده است که به معنی پرزدار یا سبز مایل به خاکستری می باشد که به برگ های شب بو اشاره دارد. گل شب بو به دلیل عطر و بوی تند و شکوفه های که به مدت طولانی تری روی بوته می مانند و بصورت تجاری هم کشت و کار می شود. نوع بسیار معطر این گیاه در لندن شناخته شده است. گونه های شب بو عمدتا هیبرید می باشند.

پیشنهاد میکنیم مقاله ی گل شب بو و مشخصات آن را نیز مطالعه کنید.

نحوه‌ پرورش گل شب بو

 

Mathiola chieranthus

Cruciferae (تیره‌ ی چلیپائیان)

دو نوع شب بو به‌طور معمول کشت‌وکار می‌شود. نوع نخست که از گونه‌ی کیرانتوس (Chieranthus cheiri) اتخاذ شده است و شب بوی زرد از آن است، بیشتر در باغ کشت‌وکار می‌شود. کشت آن به صورت مجتمع متداول است و برخی از آنها برای تولید گل تازه مورد استفاده قرار می‌گیرند. نوع دیگر شب بوی گلخانه ای فقط برای گل تازه و قطع گل  (گل شاخه بریده) پرورش می‌یابد. شب بوی زرد گیاهی مقاوم به سرما است. ریشه‌های افشان دارد، در مرداد بذر آن در خزانه کشت می‌شود و در پاییز به محل اصلی برده می‌شود؛ و در فروردین و اردیبهشت گل می‌دهد. این نوع از گل شب بو نسبت به یخبندان و ذوب یخ حساسیت نشان می‌دهد و باید در خاک های شنی در محل آفتاب‌رو کشت شود.

 

 

نوع دیگر شب‌بو ماتیولا (Mathiola incana) یا استاکس است که دارای انواع یک‌ساله و دوساله می‌باشد. این گیاه با ریشه‌های بلند تا عمق ۳۰ سانتیمتری در خاک نفوذ می‌کند، برگ ها کرک‌دار و گل ها بسیار معطرند. گل نوع یک ساله‌ی آن به رنگ صورتی، قرمز و زرد است. این نوع شب بو در بهار در گلخانه کشت و کار می‌شود. کمی دیرتر ممکن است بذر آن را در گلخانه نیز کشت کنند. بعد از جوانه زدن بذر، آنهایی که دارای برگ های اولیه‌ی سبز تیره می‌باشند حذف می‌گردند، زیرا این گیاهان گل های کوچک ساده خواهند داد. گیاهان یک ساله‌ی شب بو در گلخانه و یا در خارج از گلخانه به‌منظور گل بریده پرورش می‌یابند.

 

 

نوع دوساله‌ ی شب بو گل هایی به رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش و با خوشه‌ای سنگین تولید می‌کند. این گیاهان در اوایل فصل تابستان از طریق بذر تکثیر می‌شوند، نشا ها به گلدان منتقل می‌گردند و در طول مدت زمستان و اوایل بهار سال بعد قابل فروش می‌شوند. شب بو کم و بیش زمستان های سرد را در خارج از گلخانه تحمل می‌کند و در بهار به گل می‌رود؛ لیکن برای زودرسی آن از گلخانه های سرد (۱۰ درجه‌ی سانتیگراد) استفاده می‌شود. در تابستان سال دوم برگ‌های شب بو به تدریج خشک می‌شود و بعد از مدتی گیاه به وضعی در می‌آید که باید مجددا کشت و کار شود. بذر گیری شب بو در تهران به دلیل هم‌زمان نبودن رسیدگی غلاف‌های کوچک آنها به‌سختی امکان پذیر است.

 

 

شرایط مورد نیاز نگهداری شب بو چیست؟

چه خاکی برای گل شب بو مناسب است؟

گل شب بو به خاک سبک و با زهکش خوب نیاز دارد کهخنثی تا کمی قلیایی ونسبتاً حاصلخیزباشد. ترکیب خاکبرگ، شن، کود پوسیده گاوی و خاک معمولی برای کاشت گل شب بو مناسب است.

میزان نور مورد نیاز گل شب بو چه مقدار است؟

 گل شب بو برای رشد بهتر نیاز به نور مستقیم دارد. البته این میزان دریافت نور برای گل بستگی به دما محیط دارد به طوریکه هرچه دمای محیط کمتر باشد و هوا خنک تر باشد، گیاه میزان نور مستقیم بیشتری را تحمل خواهد کرد. با افزایش دمای محیط، اگر از شدت بیش از انداره نور محافظت نشود ابتدا گلها پژمرده میشوند و سپس تمامی گیاه پژمرده خواهد شد.

گل شب باید در چه دمایی نگهداری شود؟

همه ی انواع شب بو ازجزو گیاهان سرمادوست هستند و به هوای گرم حساسیت دارند. گلهای شب بو در اثر گرم شدن هوا ابتدا کمتر گل میدهند و سپس برگهای گیاه زرد شده و بتدریج می ریزند و گیاه از بین می‌رود.

به گل شب بو چند بار آب بدهیم؟

نیاز آبی گل شب بو متوسط است. بهترین زمان آبیاری گیاه زمانی است که بین دو آبیاری سطح خاک کاملا خشک شده باشد. در صورت آبیاری بیش از اندازه ریشه گیاه پوسیده خواهد شد.

آفات و مریضی‌های گل شب بو چه نشانه هایی دارد؟

از مریضی ها وآفات مهم این گیاه میتوان به زنگ شب بو، کنه تار عنکبوتی، معدنچی برگ، تریپس، سفیدک داخلی و شته اشاره کرد. برای از بین بردن این آفات و مریضی‌ها بایستی از سموم شیمیایی مربوطه استفاده شود.

جالب است بدانید چند سالی است که گل شب بو به عنوان گل شاخه بریده نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد وشاخه‌های‌ بریده آن در صورتی که هوای اتاق گرم نباشد، چندین روز در آب دوام می‌آورند.

تغذیه گل شب بو

گل شب بو به کمبود پتاسیم حساس میباشد و در چنین شرایطی حاشیه برگهای سوختگی از خود نشان میدهد.

کوددهی را میتوان از زمانی که گیاهان جوان از بذرها بیرون آمدند آغاز نمود.

کاشت گل شب بو در باغچه

برای کاشت گل شب بو در باغچه ابتدا خاک را تا عمق ۲۰ سانتیمتری شخم زده و خاک برگ و یا کود پوسیده گاوی را با خاک مخلوط کنید.

گل شب بو چه زمانی گل میدهد؟

بسته به زمان و محل کاشت بذر میتوان در هر فصلی از سال آن را به گل نشاند ولی زمان گلدهی اصلی آن در تهران اواخر اسفند تا اواسط فصل بهار است.

اگر گل شب بو قبل از گلدهی بیش از شش ساعت در هر روز در دمای بالاتر از ۱۸ درجه سانتیگراد قرار گیرد گل نخواهد داد.

بهترین دمای شب هنگام برای گلدهی بهتر آن ۴ ـ ۲ درجه سانتیگراد است.

 

تکثیر گل شب بو

برای افزایش گل شب بو باید از بذر این گل استفاده کرد. زمان کاشت گل شب بو به منطقه آب و هوایی بستگی دارد. معمولا بذر در مرداد ماه کاشته می شود و در پاییز نشاء آن را به گلخانه منتقل می کنند و در گلخانه های سرد (دمای ۱۰ درجه ) نگهداری می کنند.

 

مقاله امروز هم به پایان رسید

منبع: وبلاگ گلفروشی آنلاین VIPShop

گلفروشی آنلاین بازدید : 54 پنجشنبه 20 شهریور 1399 نظرات (0)

قصد داریم در این مقاله به تاریخچه گل رز، نحوه کاشت و نگهداری گل رز، و همچنین نماد گل رز بپردازیم. شما عزیزا ن میتوانید برای آشنایی بیشتر و کامل تر با گل رز و همچنین نحوه ی خرید این گل به صورت آنلاین به مقاله ی تاریخچه و شرایط نگهداری گل رز مراجعه کنید و مطالعه کنید.

تاریخچه گل رز:

انسان‌های اولیه علاقه فراوانی به گل رز وحشی داشتند، زیرا این گل دارای گلبرگ‌های شیرین و میوه‌ی خوشمزه است و احتمالاً پرورش این گیاه ۵۰۰۰ سال پیش در چین که هم‌اکنون به سرزمین عراق تبدیل شده، آغاز گردیده است.

 

در ایلیاد (داستان حماسی هومر) که به ۱۲۰۰ سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد، آمده است که سپر آشیل (Achille) قهرمان داستان، در جشن پیروزیش بر هکتور با گل‌های رز تزئین شده بود و همچنین، بدن هکتور را قبل از مومیایی کردن با روغن گل رز معطر و تدهین کردند.

 

مورخان یونانی اشاره‌های فراوانی به گل رز کرده‌اند؛ به‌خصوص رز گالیکا (Gallica) که جد تمامی گل‌های رز اروپایی است. رز آپوتکری (Apothe corys Rose) یا داماسک قرمز (Red Damask) و از جمله آفیسینالیس (Officinalis) برای اروپائیان منبع اولیه و اصلی روغن گل رز و داروهای شفابخش بود، تا زمانی که گونه‌های دیگری از رز در آسیای شرقی شناخته شد.

کلیساهای اولیه، گل رز را به عنوان نمادی از تباهی محکوم کرده بودند، زیرا اعتقاد داشتند که سقوط امپراتوری روم به خاطر توجه بیش از اندازه نرو (Nero) به این گل بود. افراط او در توجه به گل رز، وحشتناک و خجالت‌آور بود.

 

گفته می‌شود که چندین تُن رز برای برگزاری ضیافت‌های فراوانش فراهم می‌کرد. بالش‌ها و پشتی‌هایی که مهمان‌ها روی آن می‌نشستند، با گل رز پر می‌شد. همچنین، مقدار زیادی از گل‌ها را پرپر می کرد و بر سر میهمانانش در مجالس عیش می‌ریخت و دوش گلاب بر سر آنان می‌گرفت. حتی گفته می‌شود یک نفر از شرکت‌کنندگان در این مجالس خفه شده بود.

 

گل رز نماد موفقیت و پیروزی در عصر روم بود. میلیون‌ها گلبرگ گل رز را در مفتول برنجی به هم می‌بافتند و تاج گل و تاج سر درست می‌کردند. در نتیجه، کشاورزان باور داشتند که منفعت بیشتر در پرورش گل رز است تا کاشتن محصولات غذایی و این یک تصور غلط بود که توسط شاعر رومی، هورس (Horace) و دیگر روشنفکران آن زمان به‌وجود ‌آمده بود.

صفات مورد پسند گل رز :

 

۱ـ شاخه بلند و محکم که توانایی نگهداری استوار گل را داشته باشد.

 

۲ـ اندازه و رنگ مناسب گل که مختص رقم مورد نظر است.

 

۳ـ یکنواختی در مرحله برداشت گلها

 

۴ـ عاری بودن گلها از انواع رنگ پریدگی، سوختگی، آفات و بیماریها

 

۵ـ یکنواختی در اندازه شاخه ها

 

۶ـ اندازه، کیفیت، ظاهر مناسب مختص رقم


تعداد شاخه‌های گل رز به چه معناست؟

 

 

یک شاخه گل رز : می‌تواند به معنای عشق در یک نگاه باشد.

 

 

 

دو شاخه گل رز : نشان دهنده عشق دو طرفه و متقابل است.

 

 

 

سه شاخه گل رز : عدد 3 همیشه معنای مقدس عشق را داشته و دارد. سه شاخه گل رز به معنای دوست داشتن واقعی است.

 

 

 

شش شاخه گل رز : احساس تعلق خاطر به فرد مقابل را نشان می‌دهد.

 

 

 

ده شاخه گل رز : دادن ده شاخه گل رز به طرف مقابل، به این معناست که آن فرد برای شما یک انسان و شریک عاطفی کامل و تمام عیار است.

نمادهای گل رز بر اساس رنگ:

در زبان گل ها نیز هر رنگ ازین گل معنای جدا گانه ای دارد :

 رز قرمز را عشق

رز سفید را پاکی

رز زرد را حسادت

رز صورتی را رضایت معنا کرده اند.

شرایط نگهداری گل رز:

دما: بهترین دما برای این گل دمای بین 20 تا 25 درجه سانتی گراد میباشد.

خاک: به خاک حاصلخیز، عمیق با زهکشی مناسب نیاز دارد. اضافه نمودن مواد آلی و پوشاندن سطح خاک از مواد آلی جهت حاصلخیزی بیشتر و حفظ رطوبت در سطح خاک بسیار مناسب است. بهترین خاک برای گل رز خاکی با ترکیب خاک باغچه + ماسه شسته شده +کود حیوانی (فقط جهت اصلاح خاک) و یا ورمیکمپوست + ماسه + خاک باغچه است.

نور: رز به نور فراوان نیاز داشته، به شدت نور پسند است، لذا محیط پرورش این گل باید آفتابگیر باشد.

آبیاری: این گل، برای رشد خوب نیاز به رطوبت کافی و آب فراوان میباشد، آبیاری باید اول صبح و به صورت عمیق انجام گردد.

آفات و بیماری ها: مهمترین افت رز، شته گل سرخ میباشد. البته بیماری های دیگری نظیر سفیدک، کپک خاکستری و ...نیز این گیاه زیبا را تهدید میکند.



گلفروشی آنلاین بازدید : 40 چهارشنبه 19 شهریور 1399 نظرات (0)

معرفی و تاریخچه گل میخک:

گل میخک (نام علمی:Dianthus) این گل در ابتدا توسط گیاه شناس یونانی تئوفرستوس (Theopharastus)، دیانتوس (Dianthus) نامیده شد که گل بومی منطقه خاور نزدیک است.

برخی از پژوهشگران بر این باورند که نام میخک از کلمهٔ تاجگذاری یا تاج خورشید گرفته شده است؛ زیرا این گل، یکی از گل هایی بود که در مراسم تاجگذاری پادشاهان یونان استفاده می شد. این گل، امروزه بیشتر نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت می باشد. میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است.

میخک گل کاران گیاهی چندساله نیمه مقاوم با ساقه های منشعب است. رقم های مدرن میخک گل کاران دائم گل بوده و برای تولید گل بریدنی در گلخانه پرورش داده می شود. محل اتصال برگ ها به ساقه که در واقع همان گره است در میخک کاملا متورم و برجسته است. اولین گره در پایین ساقه گیاه، نسبت به گره بالاتر رشد رویشی بیشتری دارد.

شاخساره های رویشی محوری از نظر تعداد برگی که پیش از گل آغازی تشکیل می دهند، متفاوتند. شاخساره هایی که در گـره های زیر گـل تشکیـل می شوند تعداد برگ کمی پیش از گل آغازی تولید می کنند ولی شاخساره های حاصل از گره های پایین، برگ بیشتری تولید کرده و گل با ساقه طویل تر تولید می کنند.

گل ها به صورت منفرد در انتهای ساقه ها قرار دارند.دارای رقم های کم پر و پر پر است. لبه گلبرگ ها دندانه دار و اغلب به هم پیچیده است. دارای رنگ های قرمز، سفید، صورتی، زرد و نارنجی می باشد. برخی نیز دو رنگ هستند. این گل اغلب به عنوان گل بریدنی استفاده می شود. گرچه به عنوان گل حاشیه ای و گل گلدانی و نیز در باغ صخره ای هم مورد استفاده قرار می گیرد.

از نظر تیپ گل آذین، میخک به دو فرم استاندارد و اسپری یا مینیاتور دیده می شود. در تیپ استاندارد، جوانه های گل زیر گل انتهایی را حذف می کنند تا فقط یک گل درشت به دست آید.

اگر میخواهید با خواص دارویی شگفت انگیز گل میخک آشنا شوید حتما مقاله ی خواص دارویی گل میخک را مطالعه کنید.


گل میخک نماد و نشانه چیست؟

این گل، امروزه بیشتر نشانه عشق، افتخار، برتری و جذابیت است. میخک قرمز کم رنگ، نشانگر تحسین و میخک قرمز پر رنگ نشانگر عشق و احساسات بسیار عمیق است. اسانس میخک دارای اوژنول، کاربوفلین، الکل، بنزیلیک، بنزوات دموتیل، فورفوول و اتیلن است اوژونول که ماده اصلی میخک می باشد، آرامکننده و ضد عفونی کننده از آن در دندان پزشکی برای آرام کردن درد دندان استفاده می شود.

نحوه نگهداری گل میخک:

    کوددهی:کمبود نیتروژن باعث می شود رشد میخک کم شده، برگ ها نازک و باریک شوند و انحناء طبیعی آن ها از بین برود. باید کودهای پتاسیم دار و فسفره به خاک اضافه شود که میزان نیاز این کودها به تقریب ۴ برابر کودی است که برای بستر کاشت گل های یک ساله توصیه شده است. محلول پاشی آهن نیز توصیه شده است. میخک به کمبود بُر حساس است و علائم آن شامل: ۱- گل ها و غنچه های بدشکل ۲- تولید شاخه های کوتاه ۳- انشعابات زیاد در انتهای ساقه است.


   خاک:گرچه میخک در خاک های به نسبت سنگین بهتر از گل های دیگر مقاومت می کند ولی کیفیت و میزان محصول آن دراین شرایط کاهش می یابد. خاک باید دارای زه کشی خوب باشد، بنابراین خاک های شنی لومی که با مواد آلی اصلاح شده اند بسیار مناسب هستند، ترکیب خاک مناسب شامل ۱۰% رس، ۴۰% ماسه و ۵۰% پیت است. خاک های اسیدی را دوست ندارد و pHخنثی و یا 6 –7 برای آن مطلوب است.

نور و دما:به طور کلی، میخک به هوای خنک و نور زیاد احتیاج دارد اما چندان به سرما مقاوم نیست. در واقع در درجه اول نور و پس از آن دما از جمله مهمترین عوامل مؤثر بر سرعت رشد و گلدهی میخک می باشند.


دما، سرعت گل انگیزی و نیز نمو گل را تحت اثر قرار می دهد. دمای بهینه برای تولید گل، °C۱۰ در شب و ۱۳ تا °C۱۶ در روز است. دماهای بالا باعث کاهش قطر گل می شود.شدت نور، تعیین کننده سرعت گل انیزی است. وقتی میزان نور کم است گل انگیزی کند بوده و برگ بیشتری تولید می شود.


در نور زیاد،گل انگیزی سریع بوده و ساقه ها در زمان برداشت برگ کمتری دارند. ولی سرعت نمو گل تحت تأثیر میزان تابش نور قرار نمی گیرد. نور کم باعث ایجاد ساقه های ضعیف و در نتیجه کاهش کیفیت گل می شود. فتوپریود اثری مستقیم روی گلدهی و وضعیت ساقه دارد.


 

گیاهانی که در شرایط نوری زیر ۸ ساعت رشد می کنند دارای ساقه های بلندتر، گل های کمی درشت تر و شاخه های جانبی بیشتر هستند. ولی آن هایی که در فتوپریود زیر ۱۶ ساعت رشد می کنند ساقه های کوتاه تر و شاخه های جانبی کمتری دارند. 

  آبیاری:خاک میخک باید همیشه مرطوب باشد. بنابراین بسته به عوامل مختلف مانند بافت خاک، طول روز، دما و رطوبت هوا، تناوب آبیاری متفاوت است. زمانی که شدت نور کم باشد، با کاهش مقدار آب در دسترس گیاه می توان از ایجاد شاخه های ضعیف جلوگیری کرد.


گلفروشی آنلاین بازدید : 112 شنبه 21 تیر 1399 نظرات (0)

تاریخچه گل محمدی:

زادگاه و رویشگاه آغازین گل محمدی سرزمین کهن ایران و خاورمیانه می‌باشد. در شروع سده هفدهم میلادی گل سرخ ایران به هندوست ها ،‌ شمال افریقا ترکیه و پس به بلغارستان برده شد کاشت آن گسترش یافت.
در سال ۱۷۵۰ م کشور بلغارستان یک تولید کننده پایه‌ای عطر رز در جهان گردید همين طور گل رز بعد از گذشت سال‌هایی نه چندان دور د رانگلستان، فرانسه آلمان هم به جای گل زینتی کاشته شد ولی تا شروع سده ۱۹م تولید عطر گلاب در کشور فرانسه پا نگرفت.


ولی امروزه این کشورها در زمینه‌های تولید آن به بالاترین تولید اقتصادی دست یافته‌اند ایران از دیرینه‌ترین کشورها برای تولید گل سرخ به شمار می‌رود و قبلی ه آن در این زمینه به بیش از ۲۵۰۰ سال می‌رسد.
در قدیم ‌های دور گل‌های سرخ رز چیده شده و در چربی‌هایی قرار داده شده و عطر گل رز را استخراج به جای دو در اصلاح مریضی ‌های گوناگون به کار می‌گرفته‌اند ایرانیان در آن وقت نخستین بارروش تقطیر را نوآوری نمودند و سال‌های سال از آن بهره‌مند گردیدند تهیه و فراهم کردن مواد خشک شده عصاره‌های به دست آمده از تقطیر گیاهان دارویی در ایران،‌ پیش از تاخت و تاز مغولان به اوج رسید.
به گونه‌ای که تمام ساله میزان زیادی گلاب، عرق نسترن، نعناع و … از راه دریا وخشکی به شمال افریقا، اروپا، چین، هندوست ها و یمن فرستاده می‌شد.

علاوه بر این با کاربر د گیاهان دارویی، ‌داروهای زیاد ی به صورت خشک یا عصاره‌های تغلیظ شده تهیه صادر می‌گردیدند.
پس هنر گلاب‌گیری در سده ۱۰م به وسیله تاضرر از ایران به اروپا برده شد. نخستین کشور اروپایی که این هنر را به خدمت گرفت کشور اسپانیا بود.

 گل محمدی با نام علمی  Damascena  Roseکه از خانواده گل سرخ و زیر مجموعه ای از گل رز است دارای تقریبا ۲۰۰ گونه است و جزء یکی از معروف ترین گیاهان زینتی می باشد کار سختی نمی باشد.

در این گل اکثرا گونه ها به شکل درختچه هستند و معمولا در هوای معتدل به وجود می آیند. در واقع گل محمدی یکی از قدیمی ترین و معروف ترین گیاه از خانواده گل رز می باشد که مدت استفاده از آن به چندین سال قبل برمی گردد و طولانی است.


تحقیق درباره گل محمدی به ما می گوید که این گل در ابتدا به صورت وحشی رویش داشته است و هم اکنون نیز در سوریه، مراکش، اسپانیا و قفقاز به شکل خودرو رویش می کند.

شاید به نظر برسد که گل محمدی گونه ای دو رگه می باشد اما در پژوهش های صورت گرفته به این نتیجه می رسیم که این گل حاصل سه والد می باشد.

علت نامگذاری این گل چیست؟

باید بگوییم که مسلمانان اعتقاد دارند و به این باور رسیده اند که گل سرخ با ریختن قطره ی عرق از پیشانی حضرت محمد (ص) که روی زمین ریخته است به وجود آمده و روییده است. شاعر بزرگ مولانا در غزلی اینگونه به این سوال پاسخ میدهد:

اصل گل از عرق لطف مصطفاست        زآن صدر بدر گردد اینجا هلال گل

 

 

 

در این غزل نیز به آن اشاره شده است که گل سرخ با ریختن عرق پیامبر(ص) به وجود آمده است. در واقع معنی بیت بالا این است که روزی حضرت محمد(ص) عرق کرد و زمانی که عرق آن بر زمین ریخت گل سرخ به وجود آمد.

اگر دقت کرده باشید از گلاب که حاصل تقطیر گل محمدی است به خاطر خاصیت ضد عفونی کنندگی و همچنین عطر خوش آن در شست و شوی اماکن مذهبی مانند حرم های امامان و همین طور خانه کعبه مورد استفاده قراره با می گیرد. همچنین از آن در مراسم های مذهبی مثل ماه رمضان در تهیه خوراکی های نذری مانند حلوا، شعله زرد و شربت استفاده می کنند.

این که از گلاب که از گل محمدی به دست می آید در مراسم مذهبی استفاده می شود بر می گردد به باور مردم در مورد گل محمدی و اینکه چرا به گل محمدی گل محمدی می گویند که از گذشته تا کنون مردم را تحت تاثیر قرار داده است.

 

امیدواریم که توانسته باشیم گل محمدی را به خوبی به شما معرفی کرده باشیم. در صورت تمایل برای آشنایی با خواص گل گل محمدی پیشنهاد میکنیم مقاله ی خواص گل محمدی را نیز مطالعه کنید.


گلفروشی آنلاین بازدید : 123 پنجشنبه 19 تیر 1399 نظرات (0)

شرایط نگهداری گل رز هلندی:

1)آبیاری:

بعد از کاشتن گل رز هلندی نیاز است به ان آب کافی رسانده شود. ولی باید دقت گردد اصلا گل را در آب غرق نکنید زیرا سبب پوسیده شدن آن می شود.

در تابستان بعد از کاشتن گل رز هلندی بهتر است ان را روزی دو بار ابیاری نمایید. آبیاری زیاد بعد از کاشتن گل رز هلندی سبب ایجاد قارچ نیز بر روی تنه و ساقه های آن می شود.

بهتر است بعد از کاشتن گل رز هلندی از مالچ برای اطراف گیاه استفاده گردد تا در مصرف آب نیز صرفه جویی گردد. دقت نمایید که فاصله ی مالچ تا خود تنه ی اصلی باید حدود سه سانتی متر باشد.

لازم به دکر بوده که با دانستن نکات بالا در مورد کاشت گل رز هلندی شما می توانید یک گل رز هلندی را تکثیر نموده و از گل دهی ان لذت ببرید.

2)تغذیه:

کاشتن گل رز هلندی به مراقبت خاص خود نیاز مند می باشد. برای مثال این گل نیاز به کود دهی داشته و باید سم پاشی شوند.

همچنین برای مثال بعد از کاشتن گل رز هلندی بهتر است در اواسط بهار از سولفات منیزیم و کود برای رشد بهتر گیاه استفاده شود.

این گیاه برای رشد مناسب و گل دهی مطلوب باید آبیاری آن نیز مناسب باشد که در زیر توضیح داده شده است.

نکات مهم بعد از کاشت گل رز هلندی:

1) دمای مناسب برای رشد این گیاه بین ۲۰ الی ۲۵ درجه سانتی گراد می باشد.

2) بهترین خاک برای رشد این گیاه مخلوطی از خاک، ماسه، کود حیوانی و ماسه می باشد.

3) برای حاصلخیزی بهتر این گیاه باید به ان کود و یا مواد آلی مناسب اضافه نمود.

4) همچنین گل رز هلندی به رطوبت کافی نیاز دارد تا بتواند به خوب رشد کند.

5) گل رز هلندی به نور زیادی نیاز دارد و می بایست در مقابل نور خورشید قرار بگیرد.

3)کاشت گل رز هلندی:

کاشتن گل رز هلندی از مواردی است که نیاز به حرفه و تجربه دارد و بعد از کاشتن گل رز هلندی باید مراقبت های لازم جهت نگهداری و رشد این گل زیبا در نظر گرفته شود. گل رز هلندی با نام علمی Rosa hybrida یکی از گونه های گل های رز می باشد.

گل های رز و همچنین گل رز هلندی در مصارف گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. به طور مثال برای عطر خوب که آرام بخش است استفاده می باشد. همچنین این گل دارای مصارف درمانی نیز بوده و به همین دلیل اسانس آن جزو گران ترین اسانس ها در دنیا می باشد. از این رو کاشتن گل رز هلندی یکی از کارهای مهم در دنیا می باشد.

گل رز هلندی جزو یکی از زیباترین گل ها می باشد که دارای گلبرگ ها ی زیبا و بزرگی می باشد و به رنگ های مختلف دیده می شود. گل رز هلندی دارای عطر بسیار خوبی بوده و دارای طرفداران بسیاری نیز می باشد.

در زیر به تعدادی از مشخصات مهم این گل و همچنین روش کاشتن گل رز هلندی اشاره شده است که با رعایت ان ها می توان گل رز هلندی را کاشت و تکثیر نمود.

کاشتن گل رز هلندی از جهات مختلفی حائز اهمیت می باشد و دارای طرفداران بسیار زیادی نیز می باشد. این گل دارای عطر بسیار زیادی بوده و گل بسیار مناسبی برای نگهداری در باغ و باغچه های منزل می باشد. گل رز هلندی به راحتی در کنار دیوار رشد کرده و بالا می رود. ارتفاع گل رز هلندی حدود نیم تا یک متر می باشد.

گل رز هلندی به تنهایی رشد بهتری داشته و در جوار گل و گیاهان دیگر رشد ان کمتر می شود. بنابراین بهتر است در همگام کاشتن گل رز هلندی دقت شود که این گل به تنهایی کاشته شود تا بتواند به مرحله ی گل دهی برسد.

گل رز هلندی به نور زیاد و مستقیم خورشید نیاز دارد. بنابراین حتما باید نور کافی و زیادی به ان برسد. در غیر این صورت رشد کافی نداشته و گل هایی با کیفیت مطلوب نمی دهند.

این گل شرایط رشد در اکثر خاک ها را داشته و سازگار می باشد اما هر چه خاک شما مرغوب تر باشد رشد گل بهتر می باشد.

امیدوارم اطلاعات کافی و مفیدی در اختیارتان قرار داده باشیم. برای آشنایی بیشتر با گل رز هلندی و کاشت آن پیشنهاد میکنیم مقاله ی تکثیر گل رز هلندی را نیز مطالعه کنید.

 

تعداد صفحات : 6

درباره ما
https://vipshop.flowers/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 10
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 27
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 101
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 1,664
  • بازدید کلی : 7,832