loading...
گلفروشی آنلاین وی آی پی
گلفروشی آنلاین بازدید : 37 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

گل اورینتال:

این گل زیبا و خوشبو که به نیف مشهور است، جزو پرطرفدارترین و پرمصرف ترین گلهاست که در گلفروشیها برای تزئین دسته گل،  ماشین عروس و تزئین اتاق عقد از آن استفاده می کنند و دارای و رنگ های سفید ، ارغوانی ، زرد ، لیمویی ، کرم ، ابلق سفید و …  به فروش می رسد. برای خرید گل اورینتال کافیست تا بر روی لینک کلیک کنید و این گل را به صورت آنلاین خریداری کنید. شما عزیزان میتوانید در صورت تمایل برای آشنایی بیشتر با گل اورینتال به لینک زیر مراجعه کنید و مقاله ی همه چیز راجب گل اورینتال را مطالعه کنید.

فرق گل لیلیوم معمولی با اورینتال در این است که نوک برگهای اورینتال کمی تیزتر بوده، تعداد گلهای آن در هر شاخه بیشتر است و عطر بیشتری هم دارد. لیلیوم اورینتال تنها گلی است که هر چه غنچههای آن بازتر باشد، قیمت هر شاخهاش گرانتر است. به دلیل اینکه غنچههای اورینتال دیر باز میشود، به همان نسبت هم عمر گل هایش طولانی تر است.


شرایط رشد و نگهداری گل اورینتال:

 

انتخاب مکان مناسب، مهمترین عامل هنگام کاشت گل اورینتال است. هنگام کاشت گل اورینتال، مکانی را انتخاب کنید که در معرض آفتاب کامل باشد. این شکوفه ها نمی توانند خاک ضعیف (از لحاظ کود و…) را تحمل کنند، به این معنی که محیط کاشت آنها باید برای زهکشی آزمایش شود و کودهای مناسب رشد این گل را با خاک آنجا مخلوط کنید. دقت داشته باشید که گل اورینتال در فصل های پاییز و بهار رشد بهتری دارد.

نگهداری گل اورینتال در منزل:

به راحتی می توانید گل  اورینتال را در خانه پرورش دهید. کافی است آن ها را در جایی از منزلتان قرار دهید که هم دسترسی کافی به نور مناسب و هم دسترسی به تهویه ی خوب داشته باشد.

 

گل اورینتال را در نزدیکی بخاری در منزل هرگز قرار ندهید، چرا که سبب پژمردگی آن ها خواهد شد.

خواص دارویی گل اورینتال(سوسن):

1) از اسانس آن برای ساختن عطرهای قوی و تند شرقی استفاده می شود. گرده تلقیح گل بعنوان ضد صرع کاربرد دارد.

2) از پیاز گل سوسن در مواردی مانند دفع اخلاط، آب آوردن انساج، استسقا، التهاب، آبسه، سرمازدگی و بیماری­ های پوستی استفاده می­گردد.

3) از جوشانده پیاز سوسن در شیر یا در آب برای رفع استسقا (جمع شدن مایعات در حفره‌های بدن که از علائم بیماری قلبی یا کبدی است) استفاده می ­شود.

4) ضماد آن در استعمال خارجی برای التیام زخم ­ها و التهاب پوست تجویز می ­شود. گل های آن بادشکن است و برای قوی کردن عضلات مژه­ ها در موارد بیماری آستیگمیا مفید می ­باشد.

5) گل­های گونه سوسن سفید که معطر است، ضد اسپاسم و ضد تشنج می­باشد.

 


 

 




 

گلفروشی آنلاین بازدید : 22 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

گیاه آگلونما برفی (Aglaonema Snow White) یک گونه از آگلونما است که در خانواده گیاهان شیپوریان (Araceae) طبقه بندی می شود. نام علمی این گیاه Aglonema Commutatum است و بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری آسیا میباشد. گیاه آپارتمانی آگلونما برفی به نام‌های آگلونما سفید و گیاه همیشه سبز چینی نیز معروف است. البته در زبان فارسی به آن نخشید نیز گفته میشود.
گیاه آگلونما برفی یکی از ۴۰ گونه واریته آگلونما میباشد. گیاه آگلونما برفی جزو زیباترین و محبوب ترین گیاهان آپارتمانی به شمار میرود. گل آگلونما برفی به دلیل انبوه بودن و زیبایی برگ هایش بسیار مورد توجه میباشد. به علت وضع برگ‌ها و انبوه بودن آنها اگر در گلدان های گرد و دایره ای کاشته شود بسیار زیبا تر و دلنشین تر خواهند شد.
گیاه اگلونما دارای برگهای سبز رنگی با دانه های سفید رنگ است. آگلونما های سفید، گیاهان آپارتمانی کاملی هستند که حتی در شرایط نامطلوب زنده می مانند، برگ های آگلونما برفی بیضی شکل، باریک و براق هستند. این برگ ‌ها دارای ساقه های کوتاه هستند و به صورت نیزه ای شکل و خم شده به طرف پایین از غلاف بیرون می‌آیند. اندازه برگها بر حسب گونه به طول ۲۰ سانتیمتر و پهنای ۱۰ سانتیمتر می‌باشد. ارتفاع گیاه برحسب گونه تقریباً بین ۲۰تا ۳۰ سانتیمتر در سطح فوقانی خود تغییر می‌کند. رنگ برگ‌های آگلونما برفی سبز با دانه های سفید که اصطلاحا به آن ابلق گفته میشود.
این گیاهان با نور کم یا مصنوعی سازگار هستند و دامنه دمای متوسط و رطوبت کم را تحمل می کنند. همین ویژگی های منحصر به فرد باعث شده تا این گیاه جزو گیاهان آپارتمانی مقاوم قرار بگیرد.
مقاوم بودن این گیاه در برابر شرایط محیطی و نگهداری ساده آن باعث شده تا این گیاه یکی از گیاهان مناسب محل کار نیز باشد. پیشنهاد ما به افرادی که به نگهداری گیاهان آپارتمانی علاقه دارند اما در مراقبت و نگهداری از آنها تجربه زیادی ندارند، خرید گلدان آپارتمانی آگلونما برفی میباشد. همچنین این گیاه برای افرادی که نگران خراب شدن گیاهان طبیعی خود هستند نیز گزینه مناسبی میباشد.
گلدان آپارتمانی آگلونما برفی جزء گرانترین و البته زیباترین نوع از این خانواده است. گلدان خانگی آگلونما جزو گیاهان محبوب طراحان دکوراسیون داخلی میباشد. این گیاه زیبا برای اتاق های کوچک و محیط های اداری بسیار مناسب است و جلوه ای زیبا به فضا می‌دهد.
آیا گلدان آپارتمانی آگلونما برفی هوا را تصفیه میکند؟
با وجود آلودگی‌ هوا داشتن گیاهی که بتواند هوای محیط پیرامون را برای تنفس پاکیزه کند، بسیار ارزشمند است. این گل آپارتمانی ضامن سلامتی شماست. گل آگلونما برفی سودمند طبق تحقیقات ناسا در مورد گیاهان آپارتمانی، جزو گیاهانی است که نقش بسزایی در تصفیه هوا و جذب موادی که موجب آلودگی هوا می‌شوند، دارد. گیاه آگلونما برفی در صدر فهرست ده گیاه برتر پاک‌کننده‌ی هوا قرار داده شده است زیرا به طور طبیعی این گیاه توانایی پاکسازی هوای اطرافش را دارد.

در این تحقیق نشان داده شده است که گیاه آگلونما برفی، بنزن و فرمالدئید را از هوا می‌زداید و آن را برای تنفس بی‌خطرتر می‌سازد. این گیاه علاوه بر جذابیت حیرت انگیزی که دارد، هوا را نیز تصفیه میکند. اکنون به راحتی می‌شود فهمید چرا این گیاهان اینقدر محبوب هستند! اگر تا کنون از داشتن این گیاه لذت می‌بردید بیشتر به آن توجه کنید و اگر تا بحال از داشتن آگلونما برفی بهره نمی‌برید، از وجود آن استفاده کنید.
نحوه مراقبت و نگهداری از گیاه آگلونما برفی
نور مورد نیاز آگلونما سفید چه قدر است؟

گلدان خانگی اگلونما برفی نیاز نوری کمی دارد و در بین گیاهانی که تقریبا بدون نور زنده می‌مانند، در رتبه‌های اول قرار دارد. بهترین مکان برای آن، جایی در پشت پنجره شمالی با نور غیر مستقیم است. توجه کنید که این گیاه را در معرض نور زیاد و مستقیم قرار ندهید، چرا که برگهای آن دچار آسیب و افتادگی می‌شوند. اگر نور گیاه خیلی کم باشد برگ‌های آن خیلی کشیده و باریک می‌شود و باید گیاه را جا به جا کرده و به جایی منتقل کنید که نور بیشتری را برای گیاه تأمین کند.
همواره این نکته را در نظر داشته باشید که گونه های رنگی و ابلق به نور بیشتری نیاز دارند و کمبود نور باعث کم رنگ شدن رنگ برگ‌ها و از بین رفتن زیبایی آن ها می شود.
آگلونما برفی در چه دمایی بهترین رشد را خواهد داشت؟
بهترین دما برای رشد گل آگلونما برفی بین ۱۸ تا ۲۵ درجه است. بهترین دما برای گیاه آگلونما برفی در زمستان بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد و در تابستان بین ۲۰ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. این گیاه در فصل سرما و زمستان باید حتما در خانه نگهداری شود زیرا سردی هوا باعث افتادگی برگ‌های گیاه و موجب مرگ گیاه می شود می‌شود. همچنین باید بدانید که قرار گرفتن این گیاه در نزدیکی وسایل سرمایشی و یا گرمایشی هم منجر به از بین رفتن گیاه میشود.

آبیاری گلدان آگلونما برفی 
گلدان آپارتمانی آگلونما برفی در مقابل کم آبی مقاوم می‌باشد. گونه های مختلف آین گیاه به آبیاری نسبتاً مشابهی نیاز دارند و باید زمانی اقدام به آبیاری کنید که رویه‌ی خاک کاملا خشک شده باشد. آبیاری زیاد برگهای این گیاه را خراب کرده و گیاه را دچار بیماری پوسیدگی ریشه می‌کند اگر چه این گیاه خاکی با رطوبت دایمی را دوست دارد اما برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه بهتر است اجازه دهید بین آبیاری خاک این گیاه کمی خشک شود. به طور معمول در تابستان هفته ای دوباره و در زمستان هفته ای یکبار آبیاری کافی می باشد.

منبع: facenama.com

 

 

 

 

گلفروشی آنلاین بازدید : 38 سه شنبه 01 مهر 1399 نظرات (0)

گلدان آپارتمانی دراسنا پرچمی- گلفروشی آنلاین VIP Shop

دراسنا (dracaena) از گیاهان محبوب و سر سخت به شمار می‌آید. این گیاه بیش از 40 نوع دارد و خانواده بزرگی از گیاهان را دربرمی‌گیرد. این گیاه که به خون سیاوشان نیز معروف است، در همه جا رشد می‌کنند. انواع مختلف این گیاه بستگی به نوع و محدوده جغرافیای زندگی‌شان رشد متفاوتی را دارند اما به طور کلی رشد آن‌ها سخت و دشوار نیست.
اسم علمی این گیاه Dracaena marginata ، از خانواده Liliaceae میباشد. این جنس دارای 40 گونه مختلف از درختچه های همیشه سبزاست. اغلب گونه های این جنس نخل مانند بوده و ریشه هایی دارند كه درتمام طول، قطر یكسانی داشته و به رنگ زرد نارنجی می باشد. گونه marginata نسبت به شرایط مختلف آپارتمانی بسیار مقاوم است. برگهای خطر دارد كه خشن و سبز رنگ هستندو گاهی دارای نوارهائی به رنگ زرد یا قرمز متمایل به قهوه ای می باشند. در مواقعی كه خطوط زرد برگ زیاد باشد گیاه احتیاج به نور بیشتری دارد.

در ادامه این مقاله میخواهیم در مورد نوحوه مراقبت و نگهداری این گیاه زیبا صحبت کنیم اکا اگر بخواهیم به شکل کلی نگهداری این گیاه را توصیف کنیم باید بگوییم که این گیاه جزو گیاهان مقاوم میباشد پس در نتیجه خرید گیاه آپارتمانی دراسنا پرچمی به افرادی که تجربه کمی درمورد مراقبت و نگهداری از گل و گیاه آپارتمانی دارند نوصیه میشود.

شرایط نگهداری دراسنا پرچمی

نور

گیاه را از نور مستقیم آفتاب محافظت کنید. در محیط هایی با نور روشن، سرعت رشد گیاه سریع تر می شود و در نور کم هم گیاه می تواند زنده بماند و گیاهی مقاوم به سایه است. نگهداری دراسنا در نور کافی باعث می شود نوار قهوه ای و قرمز رنگ حاشیه برگ ها بهتر نمایان شود.

آبیاری

دراسنا پرچمی نسبت به خشکی حساس است و بهتر است به طور منظم آبیاری شود. هفته ای 3-2 مرتبه آبیاری در تابستان و یک بار در زمستان کافی است. برای آبیاری بهتر است از آب کتری سرد شده استفاده نمایید تا نوک برگ ها دچار خشکی نشود.

رطوبت

گل دراسنا پرچمی به رطوبت متوسط نیاز دارد و معمولا رطوبت اتاق برای آن کافی است. البته در صورت امکان بهتر است در هوای گرم و خشک هر چند وقت یک بار برگ ها را غبارپاشی کنید. غبارپاشی همچنین به تمیز شدن برگ ها از کرد و غبار هم کمک می کند.

خاک مناسب

خاک کمی اسیدی موردپسند گیاه است پس برای ترکیب خاک آن از خاک باغچه به همراه خاک برگ و شن یا پرلیت می توانید استفاده کنید. و یا می توان از خاک های مخصوص گیاهان گلدانی که زهکش خوبی هم داشته باشند استفاده کرد. اضافه کردن کمپوست برای تقویت خاک هم توصیه می شود.

دمای مناسب

دمای 24-15 درجه برای نگهداری دراسنا ایده آل است. اگر دما کمتر از 12 درجه شود مشکلاتی برای گیاه پیش می آید. در این حالت برگ ها شروع به ریزش کرده و گیاه کم کم خشک می شود. در دماهای بالاتر هم بهتر است با اسپری آب بر روی برگ ها مانع سوختگی نوک برگ ها شوید.

کوددهی

برای این که گل دراسنا پرچمی برگ های جدید بدهد تغذیه آن ضروری است. این گیاه را می توان در فصل رشد هر 3-2 هفته یکبار با یک کود مایع مخصوص گیاهان آپارتمانی و یا هر ماه با یک کود کامل مثل 10-10-10 تغذیه مصنوعی کرد.

تعویض گلدان

لازم است هر سال در فصل بهار گلدان گیاه را با یک گلدان بزگتر تعویض کنید. در هر شرایطی بهتر است این کار انجام شود و حتی در صورت عدم امکان تعویض گلدان، بهتر است رویه خاک را با خاک جدید عوض کنید.

تمیز نمودن برگها

برای تمیز کردن برگ ها به جای مواد براق کننده، از یک پارچه یا اسفنج مرطوب استفاده نمایید. چرا که استفاده بیش از اندازه از مواد شیمیایی براق کننده باعث مسدود شدن روزنه ها و کاهش رشد گیاه می شود.

سمی بودن

 

دراسنا پرچمی با وجود همه زیبایی اش یک گیاه سمی است. البته این گیاه به انسان آسیبی نمی رساند و فقط در گربه ها و سگ ها مشکل ایجاد می کند. حیوانات خانگی ممکن است به جویدن برگ های گیاهان علاقه داشته باشند. پس در صورت نگهداری دراسنا در منزل، آن را از دسترس حیوانات خانگی خارج کنید تا مشکلی برایشان به وجود نیاید.

گلفروشی آنلاین بازدید : 45 دوشنبه 31 شهریور 1399 نظرات (0)

۱۵ خاصیت حیرت انگیز گل داوودی + انواع گل داوودی

۱۵ خاصیت حیرت انگیز گل داوودی + انواع گل داوودی
گل داوودی یکی از مهمترین گل ها است که هم به صورت گلدانی و هم به صورت سفارش گل شاخه بریده داوودی در بازارهای جهانی داد و ستد می شود. به طوری که امروزه رتبه دوم جهانی را پس از گل رز از لحاظ اقتصادی و کشت و کار دارا است.

تاریخچه و مشخصات خرید گل داوودی

گل داوودی یکی از مهمترین گل ها است که هم به صورت گلدانی و هم به صورت سفارش گل شاخه بریده داوودی در بازارهای جهانی داد و ستد می شود. به طوری که امروزه رتبه دوم جهانی را پس از گل رز از لحاظ اقتصادی و کشت و کار دارا است.

گیاه داوودی از خانواده Compositae میباشد. این جنس دارای ۲۰۰ گونه ازگیاهان یک ساله، چند ساله، علفی و گلخانه‌ای است.

۱۵ خاصیت درمانی چای گل داوودی

گل داوودی گیاهی است با برگهای سفید یا زرد کمرنگ که خوردن دم کرده آن در میان مردم کشورهای چین، ژاپن و جنوب آسیا رواج دارد. خواص درمانی فراوان چای گل داوودی از ۱۵ قرن پیش شناخته شده بود و در حال حاضر نیز هنوز بسیاری از فواید آن ناشناخته باقی مانده است.

باورتان میشود گل داوودی و یا بهتر بگویم جوشانده و چای گل داوودی دارای این همه خواص باشد؟!

1) چای گل داوودی فاقد هر گونه کافئین است

۲) سموم را از بدن دفع می کند

۳) روشنایی چشم را هم می افزاید.

۴) افزایش میزان گردش خون، کلسترول و بسیاری از بیماری های مرتبط با افزایش سن مانند فشار خون و بیماریهای قلبی و عروقی را کنترل می کند

۵) بسیاری مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش با جوشاندن گل داوودی در کمی آب به مدت پنج دقیقه و مصرف منظم آن بهبود پیدا می کند

۶) مصرف منظم این چای، آکنه، جوش و دندان درد خفیف را برطرف می کند.

۷)  چای گل داوودی حاوی مقادیر فراوان بتاکاروتن، فیبر، آهن، منیزیم، نیاسین، پتاسیم و ریبوفلاوین است که علاوه بر تأمین نیاز بدن، گیجی را کاهش و میزان هوشیاری را افزایش می دهد.

۸) چای گل داوودی که خنک کننده طبیعی است، دمای بدن را پایین می آورد،

۹) نوشیدنی تقویت کننده ای برای کسی که تب دارد است و در رفع گرمازدگی نیز موثر است و در دوران سرماخوردگی، بسیاری از علایم مانند درد و تب را کاهش داده و دوره بیماری را کوتاه می کند.

۱۰) از آنجایی که این گیاه غنی از ویتامین C است، مصرف چای آن در کاهش درد سینوزیت موثر است.

۱۱) خاصیت ضدویروسی آن، احساس سنگینی سر بر اثر عفونت ویروسی را تسکین می دهد.

۱2)  از آنجایی که این چای فاقد کافئین است، مصرف آن فرد را از عوارض جانبی مربوط به کافئین مانند اضطراب، دلهره و بدخلقی در امان نگه میدارد.

۱۴) انسداد رگهای واریس و قلبی عروقی را رفع می کند و چای این گل که خاصیت تحریک کننده دارد، مغز را جوان می کند، آرام بخش و تقویت کننده قدرت تفکر است.

۱۵) کمپرس این چای، تیرگی دور چشم را برطرف می کند. چای این گیاه در هضم غذا کمک می کند و باید همراه غذا مصرف شود.

انواع گل داوودی

وقتی نظرات و سوالات شما را میخواندیم متوجه یک مشکل در میان عموم شدیم. بسیاری افراد نمیتوانند انواع گل داوودی در ذهن خود دسته یندی کنند و یا اینکه نمیدانند این دسته بندی به چه منظور انجام شده است. در ادامه این مقاله از VIP Shop ما به شما میگوییم که چند نوع گل داوودی داریم؟ و بر چه اساس این دسته بندی انجام شده است؟

 براساس اشکال و رنگ ها

گل داوودی به اشکال و رنگهای مختلف یافت می شود و بعضی از آنها بشکل ستاره ای و بعضی پرپر می باشند. گلبرگها که در اطراف دایره گل داوودی قرار گرفته، دارای اعضای گل ماده و سایر گل های کوچک که در داخل دایره اولی قرار دارند دارای عضو نر و ماده تواما می باشند (البته هریک به تنهایی)

 بر اساس قابلیت باروری

جالب اینجاست که اعضای نر و ماده هر گل در یک زمان قابلیت باروری ندارند. بدین جهت این گل ها هیچوقت خود به خود به تنهایی بارور نمی شوند. خصوصا گلبرگ های محیطی آنها که مستقلا هر کدام یک گل محسوب میشوند که زودتر از گل های داخل دایره قابلیت باروری پیدا می کنند.

 براساس قدرت گل دهی

انتخاب گل ها نه فقط بر مبنای شکل و رنگ گل ها بلکه از لحاظ قدرت گل دهی در تمام فصول سال و کیفیت گلها پس از چیدن انجام می گیرد. گیاهی دائمی و علفی است اما معمولا آن را گیاهی دو ساله محسوب می دارند. قسمت تحتانی ساقه این گیاه تقریبا خشبی بوده و برگهای سبز تیره دارد. گل آذین گیاه داوودی کلاپرک و گلچه های کناری آن زبانهای و گلچه های میانی آن لوله ای می باشند. گل های آن بر روی نهنج قرار گرفته اند.

 بر اساس گل آذین

مجموعه گلها بر روی دمگلی طویل قرار گرفته و خوشه ای را ایجاد می کنند. هر گل آذین منفرد دارای دو نوع گل است. گلهایی که بطرف بیرونی نهنج واقع شده گل های ماده و گل هایی که در وسط نهنج قرار گرفته دو جنسی و معمولا بارورند. نهنج مسطح و یا محدب است که به وسیله گریبانی متشکل از براکته ها پوشیده شده است.

گل آذین ها بر مبنای شکل و فرم مناسب برای کاشت در باغ یا گلخانه طبقه بندی می شوند که عبارتند از:

الف) گل آذین کم پر: شبیه آفتابگردان و متشکل از یک یا دو ردیف گل های بیرونی ماده و گل های مرکزی دو جنسی و بارور بر روی نهنج است.

ب) گل آذین شقایقی: به نوع کم پر شبیه است و تفاوت آن در گل های میانی است که کشیده و لوله ای بوده و حالت برجسته و بالشتک مانند دارند. گل های لوله ای آن می توانند همرنگ یا رنگ متفاوت از گل های کناری داشته باشند.

پ) گل آذین منگوله ای: گل های کروی و توپی شکل می دهد که به دلیل گل های کناری کوتاه و یکنواخت

آن است البته شکل آن از قرینهای کامل برخوردار است و گل های لوله ای آن دیده نمی شود.

ت) گل آذین زینتی: شبیه نوع منگوله ای است زیرا که اساسا از گل های شعاعی تشکیل شده است ولی گل های پیرامونی بزرگتر از گل های میانی هستند و شکلی غیر متقارن به گل می دهند

ث) گل آذین درشت: در این مورد قطر غنچه حتی بیشتر از ۱۰ سانتیمتر بوده و به اشکال گوناگون طبقه بندی می شوند گل های مرکزی در اغلب این فرم ها چندان واضح نیستند.

 

با استفاده از خدمات خرید آنلاین گل نیاز نخواهد بود تا در ایام شیوع ویروس کرونا، مسیر طولانی را تا رسیدن به گلفروشی نزدیک تان طی کنید و زمان زیادی را در گلفروشی صرف انتخاب گل و منتظر ماندن جهت پروسه ی آماده سازی آن کنید. بلکه خدمات این امکان را به شما می دهد تا در منزل تان یا هر جایی که هستید با آرامش و زمان کافی در اختیارتان، بتوانید نمونه باکس گل ، سبد گل و تاج گل مراسم را  در گلفروشی VIP Shop ببینید و سپس با توجه به علاقه و سلیقه ی خودتان در انتخاب گل دلخواه تان، و همینطور با توجه به در نظر گرفتن روحیات فردی که قصد دارید گل را برایش ارسال کنید یا با توجه به مناسبتی که گل را به آن منظور تهیه می کنید، بهترین گل را خریداری نمایید.

منبع: soraya.news

گلفروشی آنلاین بازدید : 45 دوشنبه 31 شهریور 1399 نظرات (0)

در روز ولنتاین معمولا عاشقان با خریدن هدایای ویژه ای مانند گل و عروسک ولنتاین، دسته گل ولنتاین، باکس گل ولنتاین، سبد گل ولنتاین، جعبه گل ولنتاین، پک گل ولنتاین، باکس گل و شکلات ولنتاین، بسته های گل و شکلات، عروسک ولنتاین و... می خواهند عشق شان را نشان دهند و اثبات کنند. اگر هدیه ی مورد نظر خود را با قیمت مناسب هنوز پیدا نکرده اید گلفروشی آنلاین VIP Shop با نمونه هایی با قیمت ها و طرح های مختلف در خدمت شما عزیزان است. برای خرید گل ولنتاین جدید و عکس گل برای ولنتاین کافی است، نگاهی به نمونه کارهای ما در بالا انداخته و از میان گل ولنتاین برای پسر یا گل ولنتاین برای دختر، محصول مورد نظرتان را انتخاب کنید و به صورت اینترنتی ثبت کرده و با حمل رایگان در آدرس دلخواهتان تحویل بگیرید. 

گلفروشی آنلاین بازدید : 32 یکشنبه 30 شهریور 1399 نظرات (0)

گل لیلیوم

نام  فارسی: گل سوسن

خاستگاه: مناطق معتدل نیمکره شمالی

نام های انگلیسی: Lily-Lis

نام علمی: Lilium spp

خانواده: Liliaceae

تعداد گونه: ۱۰۰

گل سوسن با نام علمی “Lilium spp” اگرچه در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری رشد می کند ولی این گیاه را می‌توان در فضای باغ و باغچه نیز کشت کرد اما در مناطق سردتر علاوه بر فضاهایی همانند گلخانه‌ها، از گلدان نیز می‌توان استفاده کرد و این گیاه را به عنوان گیاهی گلدانی تحت کشت و پرورش قرار داد.

مقاله مرتبط: برای آشنایی بیشتر با گل لیلیوم پیشنهاد میکنیم مقاله ی گل لیلیوم را حتما مطالعه کنید.

لیلیوم هم مانند گل های دیگر، در رنگ و گونه های مختلف یافت می شود که محبوب ترین رنگ های آن زرد، سفید، نارنجی، ارغوانی، قرمز، گلبهی و صورتی می باشند. زیبایی شگفت انگیز گل سوسن غیر قابل انکار است، به همین دلیل بسیاری از بانوان از این گل زیبا و چشم نواز در دکوراسیون و زیباسازی منزل خود استفاده می کنند. همچنین از آن جایی که لیلیوم نماد پاکی، بی گناهی و نشانه ای برای روح از دست رفتگان است، از آن در سبد گل و تاج گل ترحیم استفاده می کنند.

سفارش آنلاین گل لیلیوم خدماتی بوده که با ارسال گل به درب منزل تان یا آدرس دلخواه تان در کسری از زمان می تواند گل های مورد علاقه تان را به دست خودتان یا فرد دیگری که دوست دارید یک روز برایش با ارسال گل خاطره سازی کرده و سوپرایزش کنید.


نحوه کاشت و نگهدار گل لیلیوم:

نگهداری لیلیوم:

این گل نیاز به مراقبت و نگهداری خاصی ندارد و به راحتی می توان در فضای باز و هوای آزاد و یا در منزل نگهداری نمود. همچنین این گیاه دارای پیاز بسیار مقاومی در برابر سرما و یخبندان می باشد. اما نیاز به مراقبت هایی دارد که باعث جلوگیری از پزمردن و خراب شدن این گیاه می شود.

خاک و کودهی:

خاک باید دارای تهویه کافی بوده، PH آن کمی اسیدی تا خنثی باشد، چون شرایط قلیایی باعث طولید گیاهان ضعیف و کوتاه می شود. مقادیر کم قلیایی بودن خاک نیز باعث پریدگی رنگ برگ ها، کاهش تعداد گل، سوختگی نوک بیشتر برگ ها و افزایش رنگ پریدگی در ریشه می شود.

نور:

این گل نیز نیاز به نور کافی دارد و اگر نور کمتر از نیازشان به ان ها برسد موجب می شود که ساقه و بوته های آن ها بلندتر از حد شده و برگ های آن زرد شوند. همچنین اگر گل لیلیوم از حد طبیعی کوتاه تر باشد باید با استفاده از نور مصنوعی به ان نور رساند تا نیاز ان به نور برطرف گردد.

آبیاری:

آبیاری مسئله مهمی در لیلیوم های کاشته شده در گلدان است زیرا که پیاز لیلیوم به محیط کاشت خیس بسیار حساس است و ابتدا لکه های قهوه ای رنگ بر روی برگسار آن ایجاد می‌شود و یا حتی بدون بروز این عارضه در نهایت پژمرده شده و  از بین می رود بنابراین آبیاری آن باید با دقت انجام شود.


انواع گل لیلیوم:

1- L. ledebourii(گل سوسن چلچراغ): یکی از گیاهان در حال انقراض است که در منطقه داماش از توابع شهرستان رودبار، در استان گیلان و کلاردشت مازندران در ایران و در منطقه تالش کشور آذربایجان رشد می کند.


2- L. longiflorum(گل سوسن عید پاک): خوشه ای از گل های سفید و معطر با پرچم های زرد، به تعداد۶-۱ عدد داشته که به صورت افقی قرار دارند. این گونه روی ساقه ریشه می دهد. به سرما حساس است و در اواسط بهار گل می دهد.


3- L. candidum:به گل سوسن سفید معروف است. در آب و هوای مناطق شمال ایران به خوبی رشد و نمو می کند. خوشه ای از ۲۰-۵ عدد گل شیپوری شکل و سفید رنگ و معطر با بساک های زرد رنگ می دهد که به صورت افقی روی ساقه قرار دارند. زمان گل‌دهی آن اوایل تابستان است.

 


 

 

گلفروشی آنلاین بازدید : 120 یکشنبه 30 شهریور 1399 نظرات (0)

یوکا گیاهی مقاوم و همیشه سبز می‌باشد با برگ‌های شمشیری شکل دارای گل‌های کرمی رنگ که بومی آمریکای شمالی و مرکزی می‌باشد در ایران به گل زنگوله‌ای نیز معروف می باشد. پرورش آن ساده بوده و به راحتی در گلدان و بیرون از خانه می‌توان پرورش داد.

مشخصات 

یوکا با نام علمی “Yucca” بومی آمریکای شمالی و مرکزی بوده و به دو دسته یوکای فضای سبز (Yucca gloriosa) و یوکای آپارتمانی (Yucca   fillamentosa) تقسیم می شوند، که از نظر شکل ظاهری شبیه به هم هستند. برگ ها بصورت کشیده و کمی خشن اند و ساقه گل دهنده هر چند سال یک بار ظاهر می شود. ساقه گل دهنده یوکا بلند است و در طول ساقه، گل های کرم یا سفید رنگ که برجسته و به شکل زنگوله ای واژگون هستند و به تعداد زیاد تشکیل می شوند.

یوکای آپارتمانی، برعکس یوکای فضای سبز، قابلیت تحمل سرما را ندارد و حساس به سرماست. مقاوم به کمبود نور و در منازل، در مکان هایی که نور کمی دارند، به راحتی قابل نگهداری هستند. تکثیر آن، مانند یوکای فضای سبز، از طریق پاجوش و قلمه انجام می شود.

گاهی یوکا را به دلیل شباهت زیادش با دراسنا اشتباه می‌گیرند که باعث می‌شود نگهداری مورد نیازش انجام نشود. در هر صورت این گیاه، گیاهی آرام رشد و جالب است و به خاطر مقاومت عالی که در برابر خشکی دارد مناسب افراد فراموشکار است. خرید گیاه یوکا به آن دسته از افرادی که فرصت زیادی برای رسیدگی به گیاهان آپارتمانی خود ندارند توصیه میشود.

نگهداری یوکا و نیازها

آبیاری: در تابستان آن را همیشه مرطوب نگهدارید و هر ۲ تا ۳ روز یکبار آبیاری نمایید. در زمستان بین دو آبیاری اجازه دهید تا سطح خاک گلدان خشک شود. در تابستان این گیاه به خاک همیشه مرطوب احتیاج دارد. در فصل زمستان آبیاری را کمتر کرده و هر از گاهی گیاه را آبیاری کنید. هیچ وقت اجازه ندهید زیر گلدانی گیاه یوکاتان پر از آب باقی بماند و سریع زیر گلدانی را خالی کنید.

غبارپاشی: یوکا به خشکی هوا مقاوم است با این حال در روزهای گرم تابستان غبار پاشی روزانه به شادابیان کمک می‌کند.

دما: درجه حرارت مطلوب یوکا بین ۱۳ تا ۲۷ درجه سانتی گراد است. برخی از ارقام یوکا در برابر سرما مقاوم هستند اما در زمستان باید حداقل دمای ۷ تا ۸ درجه سانتی گراد را برای آن ها فراهم نمود.

نور: روزانه حداقل به ۳ ساعت نور کامل نیاز دارد و بیش از این نیز به رشد گیاه کمک می‌کند محیط سایه را برای مدت کوتاهی تحمل می‌کند اما به تدریج برگ‌های پایین زرد شده و می‌ریزد اگر گیاه شما مدتی در محیط کم نور بوده و قصد دارید آن را به محیطی پرنور ببرید این کار را به تدریج انجام دهید در غیر این صورت ممکن است که در ناحیه پشت برگ‌ها نواحی سفید رنگی تشکیل شود.

با اینکه یوکا نور دوست است اما نور شدید در ظهرهای گرم تابستان موجب پریدگی رنگ برگ‌ها و سوختگی آنان می‌شود.

خاک: به خاکی سبک با زهکش خوب نیاز دارد تا آب اضافی محیط اطراف ریشه خارج شود بنابراین کاربرد شن در ترکیب بستر کاشت این گیاه بسیار کمک می‌کند. می توان برای ترکیب از دو قسمت شن , سه قسمت پیت ماس استفاده کرد.

کوددهی: کمبود عناصر غذایی موجب کاهش رشد. ریز ماندن برگ‌های جوان و رنگ پریدگی آنان می‌شود در طی فصل رشد می‌توان ماهی یک‌بار با کودهای کامل نظیر ۲۰٫۲۰٫۲۰ آن را کود دهی کرد.

تعویض گلدان: یوکا گیاهی کند رشد است و لازم نیست هر سال گلدان را عوض کنید زمانی که ریشه از منافذ انتهایی یا سطح رویی خاک بیرون زد زمان تعویض گلدان است که در بهار باید انجام شود اگر گلدان پیش از اندازه بزرگ و سنگین است و خاک بستر مواد غذایی را از دست داده می‌توان خاک سطحی آن را با خاکی جدید و غنی تعویض کرد.

هرس گیاه یوکا : بهترین زمان برای هرس ­کردن گیاه یوکا، درست قبل از شروع دوره­‌ی رشد گیاه است. ساقه­‌ی گل را با استفاده از یک قیچی تیز مخصوص هرس­ کردن یا یک کاتر، در حدود ۵/۷ تا ۱۰ سانتی­‌متر بالای محلی که ساقه­‌ی گل از ساقه­‌ی اصلی گیاه جدا می­‌شود، ببرید. در کل این گیاه به هرس خاصی نیاز ندارد فقط باید برگ‌های زیرین و زرد یوکا مسن را از گیاه جدا کرد.

تکثیر گیاه یوکا

تکثیر و ازدیاد یوکا به سه روش انجام می شود

۱- پاجوش یوکا : پاجوش گیاهان کوچکی هستند که از روی ریزومها گیاه مادری شروع به رشد کرده‌اند و می‌توان آنان را از گیاه مادری جدا و به صورت مستقل کاشت زمان تعویض گلدان گیاه مادری بهترین زمان برای جدا کردن پاجوش‌ها است ابتدا گیاه مادری را از گلدان خود بیرون آورده سپس تا جایی که ممکن است باید خاک را از اطراف ریشه‌ها تمیز کرد برای این منظور می‌توانید از جریان ملایم آب استفاده کنید تا به خوبی خاک‌ها از روی ریشه‌ها پاک شوند سپس با وسیله‌ای تیز پاجوش‌ها را از منطقه طوقه گیاه مادری از ان جدا کنید.
توجه داشته باشید که هر پاجوش زمانی که ۴ برگ دارد مناسب جداسازی از گیاه مادری است.

۲- قلمه یوکا : تهیه قلمه از ساقه گیاه راه دیگر تکثیر یوکا است البته اگر قلمه را از نواحی جوان گیاه تهیه کنیم این نوع قلمه آسان‌تر از قلمه‌های که از قسمت پایین ساقه تهیه می‌شوند ریشه می‌دهد اندازه قلمه‌ها بین هشت تا ده سانت باشد اگر از قسمت ساقه که دارای برگ است برای قلمه گیری استفاده می‌کنید قبل از کاشت قلمه باید برگ‌های قسمت پایین را جدا کنید.

برای قلمه گیری از وسیله‌ای تیز استفاده کنید تا ساقه گیاه مادری آسیب نبیند برخی از پرورش دهندگان قلمه‌ها را ۴-۵ روز در مکان سرد و خشک و به دور از نور افتاب قرار می‌دهند و اعتقاد دارند که این کار به ریشه زایی بهتر قلمه‌ها کمک می‌کند فرو بردن انتهای قلمه در هورمون‌های ریشه زایی به رشد و توسعه ریشه کمک می‌کند برای کاشت قلمه‌ها از محیطی سبک که رطوبت را به خوبی نگه دارد می‌توان برای کاشت قلمه‌ها استفاده کرد بهترین محیط ریشه زایی قلمه‌ها شن است که مرتباً باید مرطوب نگه‌داشته شود ریشه زایی مناسب قلمه‌ها حتی ممکن است شش ماه طول بکشد

۳- تقسیم ریزوم: راه دیگر تکثیر یوکا تقسیم ریزومهای این گیاه به قطعات ۸ سانتی و کاشت آنن در بستر شنی کم عمق است بستر کاشت را در محیطی گرم قرار دهید تا جوانه‌های موجودد بر روی ریزومها رشد کرده و سر از خاک درآورند.

گلفروشی آنلاین بازدید : 42 شنبه 29 شهریور 1399 نظرات (0)

در این مقاله قصد داریم به معرفی گل پنیرک و خواص آن بپردازیم. برای آشنایی بیشتر با گل پنیرک و همچنین خواص های بینظیره گل پنیرک و دمنوش آن حتما مقاله ی گل پنیرک را مطالعه کنید.

معرفی گل پنیرک:

یاه پنیرک با نام علمی گیاهی گل‌دار از جنس مالوا (Malva) است. این گیاه با گل‌های بنفش‌رنگ خود اغلب در دشت‌ها می‌روید و ارتفاع آن معمولا به حدود ۶۰ سانتی‌متر می‌رسد. پنیرک، بومیِ غرب اروپا است؛ اما در بخش‌هایی از مدیترانه و شمال آفریقا هم رشد می‌کند و به بیشتر کشورهای انگلیسی‌زبان وارد شده است. 

گیاه پنیرک  ریشه های آبدار و سفید رنگی دارد و ساقه آن استوانه ای شکل وراست است. برگهای آن بزرگ و دارای دم برگ است و گلهای آن به رنگ گلی مایل به بنفش و دارای خصوص تیره است این گلها پس از خشک شدن به رنگ آبی در می آیند در کاشان به این گیاه مولجه می گویند.


خواص گل پنیرک:

1) بیماری‌های تنفسی:

اگر از احتقان سینه یا بیماری تنفسی رنج می‌برید، مصرف پنیرک پیشنهادی عالی برای شما است. پنیرک نه‌تنها با تمیز کردن مجاری تنفسی، سینه را صاف می‌کند، بلکه با ویژگی ضدالتهابی خود سبب تسکین سینه و غدد می‌شود. همچنین به افزایش سلامتی و بهبودی سریع‌تر کمک می‌کند.

2) پنیرک و عفونت زنان:

 عفونت دستگاه تناسلی زنان، بیماری است که اکثر زنان در طول زندگی خود دست کم چند بار آن را تجربه می‌کنند. این عفونت‌ها در سنین باروری یعنی از سن بلوغ تا یائسگی شایع‌تر است؛ از علائم ابتلا به عفونت افزایش ترشحات واژن و تغییر رنگ و بوی این ترشحات است، همچنین، التهاب ناحیه تناسلی، خارش و سوزش نیز از مهمترین علائم عفونت در زنان می‌باشد.

مهمترین اثرات گزارش شده گیاه پنیرک در طب سنتی به ویژه گل آن، درمان ناراحتی‌های رحم و رفع عفونت دستگاه تناسلی است، استفاده از پنیرک برای زنان مقوی رحم می‌باشد، همچنین گیاه پنیرک برای رفع عفونت‌های دستگاه ادراری نیز بسیار موثر است. دمنوش گل پنیرک ادرار آور بوده، برای رفع عفونت و سوزش ادرار مفید است.

3) تسکین درد:

یکی از رایج‌ترین کاربرد‌های گیاه پنیرک برای کاهش درد به‌خصوص در درمان‌های موضعی است. اگر زخم یا جراحتی در پوست خود دارید می‌توانید برگ پنیرک را به‌صورت ضماد روی محل موردنظر قرار دهید.

مواد شیمیایی موجود در برگ گیاه پنیرک، ‌که دارای ویتامین‌های بسیار زیادی است، نه‌تنها سبب بهبودی سریع‌تر می‌شود، بلکه مواد ضددرد خاصی را ترشح می‌کند که به کاهش درد و ناراحتی کمک خواهد کرد.

4) تاثیر بر روی غدد:

دمنوش پنیرک در سلامت کبد و پاک کردن آن موثر است.

برای درمان یرقان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

5) تاثیر بر روی پوست:

دمنوش پنیرک در درمان جوش‌های پوستی کاربرد دارد .

از دمنوش غلیظ آن که اثر نرم کننده پوست بدن را دارد به صورت لوسیون استفاده می‌شود.


گلفروشی آنلاین بازدید : 356 شنبه 29 شهریور 1399 نظرات (0)

گلدان آپارتمانی کوردلین

گیاه کوردلین با نام علمی Cordyline terminalis گیاهی زیبا و شیک با برگهای رنگارنگ است که جزو گیاهان آپارتمانی پر طرفدار میباشد. این گیاه به خانواده asparagaceae تعلق دارد و نام انگلیسی این گیاه Flaming dragon tree (اژدهای آتشین) میباشد. همچنین در فارسی اصیل به آن گوپال به معنای گرز هم می‌گویند. اما در کل این گیاه در ایران با نام کردلین خوانده می‌شود. هر چند این گیاه بومی نواحی جنوب شرقی آسیا است اما اکنون قلمه زدن کوردلین پای این گیاه را به داخل فضای آپارتمان نیز باز کرده است.

گیاه آپارتمانی کوردیلین نزدیک به پانزده گونه مختلف دارد. گیاه کوردلین جزو گیاهان همیشه سبز میباشد و با برگ های آتشین و نیزه ای شکل و دمبرگ‌های بلند، طرفداران زیادی دارد. رنگ برگهای آنها از سبز یکدست تا ابلق با نوار قرمز رنگ متفاوت است. این گیاه به دلیل برگهای خوشرنگ و زیبایی که دارد هر شخص با سلیقه ای را به سمت خود جذب می کند.

در صورت نگهداری صحیح و فراهم آوردن محیط مناسب برای رشد گیاه، با گلدانی پرپشت از برگ‌های ارغوانی با لبه های صورتی، جلوه‌ای زیبا و درخشان به دیزاین خانه یا محل کار خود خود خواهید داد. خرید کوردلین برای هدیه دادن، نگهداری در آپارتمان و محل کار این گیاه زیبا را توصیه میشود. گلدان کوردلین در تمام طول سال رنگ خود را حفظ خواهد کرد و برای تزیین راه پله و طراحی باغچه بسیار مناسب است.

1s9liqeq2epp.jpeg

 

سفارش آنلاین گلدان کوردلین

گیاه کوردلین یکی از بهترین گزینه ها برای هدیه است. هدیه دادن از سالیان بسیار دور مرسوم بوده است. ایرانیان جزو نخستین ملتی بودند که به یکدیگر گل هدیه می دادند. اجرای این سنت دیرین در زادروزها، سالگردها، مناسبت ها و آشنایی های شیرین و تلخ، از دیرباز برای حفظ و تحکیم روابط‌ مان با آدم های اطراف و ساختن خاطره های خوب با آنها تا به امروز ادامه داشته است.

انتخاب و خرید هدیه ای مناسب و شرایط تقدیم نمودن آن، یکی از مهمترین اصول در هر رابطه ای به شمار می آید. اینکه چه هدیه ای بخریم، در چه زمانی، چگونه و با چه پیامی آن را تقدیم کنیم، می تواند تعیین کننده میزان صمیمیت روابط مان باشد. گیاه آپارتمانی با توجه به زیبایی و ماندگاریی که دارد میتواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای هدیه به عزیزانتان باشد.گیاه آپارتمانی کوردلین یکی از بهترین گزینه ‌ها در میاه چندین مدل گیاهان خانگی میباشد. هدیه گیاه آپارتمانی کوردلین به عزیزانتان میتواند یکی از بهترین و به یاد ماندنی‌ترین خاطرات زندگتان را رقم بزند.

خرید گیاه کوردلین ارزان را می توان یکی از بهترین انتخاب های هر شخصی در میان تجربه خرید‌هایش دانست. گلدان کوردلاین در تمام طول سال رنگ خود را حفظ خواهد کرد و میتواند تا مدت‌ها یادآور خاطرات شیرین شما باشد. شاید برایتان جالب باشد که برای یکبار هم که شده تجربه خرید آنلاین کوردلین را امتحان کنید. خرید گل آنلاین تجربه ای به خاطر ماندنی و متفاوت از خرید گل به صورت اینترنتی برایتان خواهد بود.

نگهداری گیاه کوردلین

گیاه کوردلین را چگونه آبیاری کنیم؟

برای آبیاری اجازه دهید رویه خاک خشک شود سپس آبیاری کنید. اما در فصل های گرم‌تر فواصل بین دو آبیاری را کمتر کنید برای آبیاری این گیاه زیبا بهتر است اجازه ندهید تا در روزهای گرم سال خاک آن خشک شود. هرچه میزان نور بیشتری به گیاه تابیده شود نیاز گیاه برای آبیاری نیز بیشتر خواهد شد. در فصول گرم سال بهتر است تا گیاه کوردلین را مرتب غبار پاشی کنید چراکه خشکی هوا در فصول گرم می‌تواند منجر به سوختن نوک برگ‌های آن شود. یکی از نکاتی که باید در هنگام آبیاری این گیاه زیبا رعایت کنید میزان فلوراید و کلر موجود در آب است. این گیاه به‌شدت به این ماده حساس بوده و برگ‌های آن خواهد سوخت، بنابراین آبی که برای آبیاری این گیاه دارید تا ۲۴ ساعت از قبل استراحت دهید و سپس استفاده کنید. یادتان باشد آبیاری را درست و به‌اندازه انجام دهید، چراکه آبیاری زیادی نیز گیاه شمارا نابود خواهد کرد!

دمای مناسب گلدان خانگی کوردلین

دمای موردنیاز گیاه کوردلین ۱۸ تا ۲۱ درجه است، اگر دمای هوا زیر ۱۳ درجه باشد برگ‌ها خواهند پوسید و با سردتر شدن هوا درنهایت گیاه شما از بین خواهد رفت! اگر دمای هوا نیز از ۲۴ درجه بالاتر رفت بهتر است مرتب غبار پاشی کنید. توجه کنید این کار به‌هیچ‌عنوان زیر نور آفتاب نباید انجام شود.

نور مورد نیاز گل کوردلین

گیاه آپارتمانی کوردلین به نور متوسط غیر مستقیم اما زیاد نیاز دارد پس در نتیجه بهتر است نیم‌سایه برای گیاه ایجاد کنید. یادتان باشد نور مستقیم می‌تواند برگ‌ها را از بین ببرد بنابراین از تابش نور مستقیم جلوگیری کنید و تنها روشنایی به گیاه خود هدیه کنید نور مستقیم باعث خراب شدن برگ ها می‌شود. به طور کلی گیاهان آپارتمانی و زینتی با برگ های رنگی به نور بیشتری احتیاج دارند وگرنه رنگ زیبای آنها از بین می‌رود. بنابراین در صورت مشاهده ی بی رنگ شدن برگ ها، بهتر است گل کردیلین را به جایی با نور بیشتر منتقل کنید.

چه خاکی مناسب کوردلین است؟

بهترین خاک برای گیاه کوردلین ، خاک برگ یا خاک و کود آماده می‌باشد. علت در نظر گرفتن خاک های سبک و دارای زهکش بالا، نیاز کوردلین به خارج شدن آب اضافی آن است.

زمان تعویض گلدان گیاه کوردلین

بهتر است هر ۲ یا ۳ سال یکبار اقدام به تعویض گلدان کنید. علائمی مانند بیرون زدن ریشه ها، بیحال بودن برگها با وجود مناسب بودن همه ی شرایط و … نشان از زمان تعویض گلدان می‌دهند. سعی کنید در فصل بهار اقدام به تعویض گل کوردیلین نمایید.

اگر اطلاعات کافی در مورد تعویض گلدان ندارید پیشنهاد میکنیم مقاله چگونه گلدان و خاک گیاه را عوض کنیم؟ را مطالعه کنید.

کود‌دهی

در فصل رشد مانند بهار و تابستان می توانید از کود های جامد و مایع استفاده کرد. اما بهترین کود ، کود ۱۰- ۱۰ – ۱۰ بوده که بین ۱۴ الی ۳۰ روز یکبار باید در اختیار گل کوردلین قرار گیرد . اگر به گیاه کود ندهید رشد برگ ها کم و یا متوقف خواهد شد . توجه کنید کود‌دهی در فصل زمستان انجام نشود.

چگونه برگ های کوردلین را تمیز کنیم؟

شما می‌توانید جهت تمیز کردن برگ ها، از آب بدون کلر و اسفنج استفاده کنید و در صورت لزوم در ماه یکبار ، از براق کننده های شیمیایی استفاده کنید. بهتر است قبل از استفاده از براق کننده های شیمیایی یا گیاهی، از محلول رقیق شیر و آب استفاده کنید و با اسپری کردن برروی برگ ها و پاک کردن با دستمال نرم، علاوه بر استفاده از مزایای مفید شیر برای گیاهان، از خاصیت پاک کنندگی آن نیز برای پاکسازی برگ های گیاه کوردلین استفاده کنید.

رطوبت مورد نیاز کوردلین

گیاه آپارتمانی کوردلین به طور کلی به رطوبت بالا نیازمند است پس بهتر است هر روز غبار پاشی انجام گیرد یا یک ظرف آب به منظور تامین رطوبت در کنار گلدان آن قرار داده شود. در بعضی مناطق به دلیل خشکی بیش از حد هوا و اتمسفر، نگهداری این گیاه زیبا در خانه مشکل می‌شود اما با استفاده از راههای تامین رطوبت برای گیاهان، مانند استفاده از روش جزیره‌ای یا غبار پاشی برای تامین رطوبت گیاه نیز راهکار مناسبی خواهد بود. برای غبارپاشی از آب ولرم بدون املاح استفاده کنید و از پاشیدن آب روی برگ‌های گیاه کوردلین در برابر نور خورشید خودداری کنید. می‌توان به راحتی نیاز های رطوبتی گیاه را برطرف کرد. به طور کلی خاک همیشه مرطوب و رطوبت نسبی برای این گیاه لازم است.

چگونه کوردلین را تکثیر کنیم؟

تکثیر با پاجوش

گیاه خانگی کوردلین به دلیل داشتن ریزوم، پاجوش تولید می‌کند که می‌توان آنان را از گیاه مادری جدا کرد و به شکل مستقیم کاشت.در هر زمان از سال نسبت به جدا سازی پاجوشها می توان اقدام کرد اما در اواخر فصل زمستان و یا اوایل بهار این عمل توصیه می‌شود. گیاه را از گلدان در می‌آوریم و با وسیله ای تیز پاجوش را از گیاه مادری جدا می‌کنیم.

تکثیر با قلمه

از تمامی قسمتهای ساقه گیاه کوردلین می توان قلمه تهیه کرد . ابتدا اولین برش را می توان از زیر ناحیه رویش برگها ایجاد کرد. قلمه ها را باید در بستر سبک که رطوبت را نیز به خوبی نگه می دارد و در عین حال زهکش مناسب دارد کاشت. گذاشتن قلمه های این گیاه در آب نتیجه خوبی نخواهد داشت.

تکثیر با بذر

بذرهای گیاه کوردلین را می‌توان از اواخر تابستان الی اوایل زمستان کشت کرد. بذرها بر روی بستری که بافت سبکی دارد همانند مخلوط پیت موس و پرلایت قرار می‌گیرند و روی آنان به ارتفاع ۰٫۵ سانتیمتر پیت ریخته می‌شود. بستر کشت همیشه باید مرطوب نگهداشته شود. گیاهان جوان زمانی که ۱۰-۸ سانتیمتر طول داشتند می‌توانند به گلدانهایی جداگانه و مستقل منتقل شوند.

آفات و بیماری‌های کوردیلین

اگر برگ‌های گیاه کوردلین زرد شد، فعالیت کنه تارعنکبوتی را برای شما نشان می‌دهد. به این گیاه شپشک آرد آلود نیز حمله خواهد کرد و می‌توان اثرات آن را در زیر برگ‌ها مشاهده کرد. یکی از آفات دیگری که ممکن است کوردیلین را تهدید کند تریپس است، رگه‌های خاکستری-نقره ای که بر روی قسمت‌هایی از گیاه مشاهده می‌شود در اثر فعالیت این آفت بر روی گیاه است. در صورت مشاهده لکه‌های آبدار بر روی برگ‌ها و پوسیدگی ساقه یقین حاصل کنید که آفت بلایت به جان گیاهتان افتاده است، برای جلوگیری از این مشکل بهتر است به عدم خیس شدن برگ در طی آبیاری و زهکش مناسب بستر کاشت دقت کافی داشته باشید.

مشکلات و آفات گیاه کوردیلین

علت سوختگی نوک برگهای کوردیلین: گیاه کوردلین گیاه به فلوراید موجود در آب حساس است و نوک و حاشیه برگهای آن در اثر وجود فلوراید خواهد سوخت و در شرایط حاد حتی ممکن است نواحی داخلی پهنه برگ نیز قهوه ای شود و تمامی برگ از بین برود. بنابراین آب مصرفی را حدود ۴۸ ساعت به کناری بگذارید و بعد از آن در آبیاری این گیاه استفاده کنید. آبیاری بیش از اندازه موجب پوسیدن برگها و ریزش آنان می‌شود. همچنین خشکی هوا موجب سوختن نوک برگها و قهوه‌ای شدن آنان می‌شود.

علت چروکیده شده برگهای کوردیلین: در دمای بیش از ۲۴ درجه سانتیگراد گیاه کوردلین را غبار پاشی کنید و این عمل را در آفتاب انجام ندهید زیرا برگهای گیاه خواهند سوخت. هوای گرم در ابتدا موجب سوختن نوک برگها می‌شود و در صورت ادامه این شرایط برگها چروکیده و خشکیده می‌شوند.

علت زرد شدن برگهای کردیلین: کمبود نور نیز موجب کم رنگ شدن برگها و از بین رفتن رنگ زیبای برگهای کوردیلین بخصوص در انواع برگ قرمز می‌شود و پهنه برگها تقریبا سبز رنگ می‌شوند. همچنین استفاده بیش از اندازه از کود می‌تواند علاوه بر اینکه موجب کاهش رنگ برگها در ارقام رنگین شود

فعالیت کنه تار عنکبوتی موجب زردی برگها می‌شوند و زیر آنان تار عنکبوت تشکیل می‌شود. شپشک آرد آلود نیز گاهی در زیر برگها و بر روی ساقه گیاه مشاهده می‌شود  و شته نیز گاهی این گیاه را مورد حمله قرار می‌دهد. تریس نیز آفت دیگری است که گاهی بر روی این گیاه فعالیت می‌کند که در این صورت رگه های خاکستری- نقره ای در محلی که این آفت از شیره گیاهی تغذیه کرده است ایجاد می‌شود. برای مبارزه با آفات می‌توان از سموم سیستماتیک استفاده کرد.

 

منبع: سایت vipshopflowers.persianblog.ir

گلفروشی آنلاین بازدید : 53 شنبه 29 شهریور 1399 نظرات (0)

گلدان آپارتمانی سانسوریا سبز

گلدان آپارتمانی سانسوریا سبز با نام علمی Sansevieria trifasciata یکی از گیاهان بومیِ نواحی گرمسیری غرب آفریقا، ماداگاسکار و جنوب آسیا می‌باشد. به دلیل شکل خاص برگ‌ها که بلند و باریک است در انگلیسی نام این گیاه را گیاه ماری (snake plant) قرارداده‌اند. و همچنین در فارسی برای این گیاه خانگی نام زبان مادر شوهر یا زبان مادر زن انتخاب شده است.

سانسوریا، در واقع یک گروه بسیار متنوع از گیاهان است. این گونه بیش از ۷۰ گونه دارد که رنگ‌ ها و ابعاد متنوعی دارند. این گیاه سرسخت، برخلاف بسیاری از گیاهان آپارتمانی، عمری طولانی دارد. اصطلاحا به سانسوریا، نامیرا نیز می‌گویند. در واقع سانسوریا، از دسته گیاهان کم توقع به حساب می‌آید و همانند سایر اعضای خانواده کاکتوس‌ها در برابر هوای گرم و خشک بسیار مقاوم است. از این رو نگهداری آن با شرایط اقلیمی منطقه ما مناسب است. سانسوریا می‌تواند در درون ساقه و برگ‌های خود حجم زیادی از آب را برای مدت زمانی طولانی نگاه دارد؛ بنابراین میزان آب موردنیاز آن نیز بسیار کم است. از این رو این گیاه جزو گیاهان مناسب محل کار نیز میباشد.

اگر در زمینه مراقبت و نگهداری گل و گیاه، مبتدی هستید، بهتر است با گیاهان کم توقع و مقاومی مثل سانسوریا شروع کنید. به شما اطمینان میدهیم خرید آنلاین سانسوریا سبز یک تجربه شیرین برای شما خواهد بود. شما می توانید این گیاه را در داخل خانه، بالکن و باغچه ی خود نگهداری کنید.

برگ‌های سانسوریا سبز مستقیم و شمشیری شکل است از این رو در فارسی به آن گیاه شمشیری نیز گفته می‌شود. برگ های آن مانند گلبرگ‌های یک لاله از دل یکدیگر می‌رویند و از قلاف‌ های جدا نیستند. رنگ برگ‌ها سبز تیره است. این برگ های تیز و شمشیر مانند این گیاه دل هر بیننده ای را خواهد برد. ظاهر سانسوریا قدیمی یا ساده بنظر میرسد اما هنوز هم گیاهی شیک و لوکس است و چون مورد توجه طراحان داخلی دکوراسیون می‌باشد.


گلدان آپارتمانی سانسوریا سبز دارای رشد بسیار آرامی است و برای سال‌های طولانی سبز و شاداب باقی می‌ماند، از این رو نگهداری آن بسیار باصرفه و کم هزینه خواهد بود.

همچنین سانسوریا از گیاهان موثر در تصفیه هوا است. این گیاه سمومی مانند فرمالدئید، زایلن و تولوئن را جذب میکند. پس باعث بهبود کیفیت هوا خواهد شد. از این رو کارشناسان به این نتیجه رسیده‌اند که با خرید سانسوریا و نگهداری از این گیاه در اتاق خواب، میتوانند خواب بسیار راحت‌تری داشته باشند.

خرید سانسوریا سبز را می توان یکی از بهترین انتخاب های هر شخصی در میان تجربه خرید هایش دانست. نمی توان گفت کسی بوده که تا کنون برای موقعیت خاصی اقدام به خرید گلدان آپارتمانی نکرده باشد. خرید گل و گیاه آپارتمانی عموما به موقعیتی که قصد مراجعه به آن را دارید بیشترین بستگی را خواهد داشت.

نکته قابل توجه در خرید سانسوریا این است که ابتدا در نظر داشته باشید به چه منظوری یا برای چه مکانی تصمیم به خرید گیاه گرفته اید. به عنوان مثال خرید گلدان آپارتمانی برای اتاق خواب و یا خرید گل آپارتمانی برای راه پله یا گیاه آپارتمانی مناسب برای محل کار تفاوت هایی خواهد داشت که می توان نحوه خرید و انتخاب گلدان و یا حتی نوع شان را از هم متفاوت سازد.

نگهداری و مراقبت سانسوریا سبز
از سانسوریا سبز در چه دمایی نگهداری کنیم؟
این گیاه، طیف گسترده ای از دما را در خانه تحمل می کند. فقط مراقب باشید تا در معرض باران و برف قرار نگیرد. اگر آن را در خارج از منزل نگهداری می‌کنید، برای فصل زمستان آن را به داخل خانه منتقل کنید.

رطوبت مورد نیاز گلدان آپارتمانی سانسوریا
رطوبت معمولی داخل منزل برای سانسوریا کافی است و نیازی به رطوبت زیاد ندارد. برای این گیاه، خشکی یا رطوبت هوا مهم نیست؛ چون در حمام هم (که رطوبت بسیار بالایی دارد) قابل نگهداری است.

چه خاکی برای گل سانسوریا مناسب است؟
خاک کمپوست بهترین خاک برای این گیاه است. به طور کلی خاک با بافت متوسط که زهکش مناسبی نیز دارد، محیط خوبی برای رشد این گیاه فراهم می‌کند. مثلا می‌توان از مخلوط خاک معمولی + خاک برگ و یا مخلوط این دو به همراه مقداری شن استفاده کرد.

آب مورد نیاز سانسوریا سبز
نیاز گیاه سانسوریا به آب کم است، به گونه‌ای که در تابستان هفته‌ای ۲-۱ مرتبه و در زمستان هر ۲-۳ هفته یک مرتبه به آبیاری نیاز دارد و به مه‌پاشی نیز احتیاجی ندارد،توجه داشته باشید که گل سانسوریا به آبیاری بیش از حد حساس است. خاک همیشه خیس باعث پوسیدگی این گیاه خواهد شد.

میزان نور مورد نیاز سانسوریا چه قدر است؟
بهترین شرایط نوری برای این گیاه نور غیر مستقیم زیاد است.گرچه سانسوریا می تواند نور مستقیم را هم تحمل کند. این گیاه، تحمل محیط های پرنور و کم نور و سایه را هم دارد. توجه داشته باشید که گیاه را از آفتاب مستقیم دور نگه دارید؛ چون برگ های آن ها، در چشم به هم زدنی خواهند سوخت.

کوددهی
در صورت کم رنگ و کوچک ماندن برگ‌های سانسوریا، می‌توان در طی فصل رشد و به شکل ماهیانه از کود‌های مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده کرد. ذکر این نکته ضروری است که در کوددهی گیاه اگر زیاده‌روی شود، برگ‌های جدید نرم خواهند شد و به دلیل عدم استحکام خمیده می‌شوند. بهترین میزان مصرف کود، هر دو هفته یکبار مطابق دستور کود‌های زینتی موجود در بازار است.

چه زمانی گلدان سانسوریا را تعویض کنیم؟
تعویض گلدان را می‌توان هر ۳-۲ سال انجام داد. به طور کلی گل سانسوریا، گلدان کوچکتر را بر بزرگ ترجیح می‌دهد، هنگام تعویض گلدان، خاک اطراف ریشه و به طور کلی خاک گلدان را با فشار دست متراکم کنید.

تمیز کردن برگ‌ها
هر دو تا سه هفته یکبار برگ‌های غبارآلود را با پارچه و اسفنج مرطوب تمیز کنید.

روش تکثیر گیاه سانسوریا سبز
سانسوریا از طریق پاجوش های گیاه مادر تکثیر می شود.

منبع: وبسایت www.cloob.com

تعداد صفحات : 6

درباره ما
https://vipshop.flowers/
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 45
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 89
  • بازدید ماه : 229
  • بازدید سال : 1,652
  • بازدید کلی : 7,820